[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام سعید روحانی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در آستانه دهه کرامت در محل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با دهه گرامت که با ولادت حضرت معصومه (س) شروع و با ولادت حضرت امام رضا (ع) […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام سعید روحانی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در آستانه دهه کرامت در محل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با دهه گرامت که با ولادت حضرت معصومه (س) شروع و با ولادت حضرت امام رضا (ع) ختم می‌شود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برنامه‌های متنوع فرهنگی در ۳۰ مسجد استان برگزار می‌کند این مساجد بر حسب جمعیت به درجه یک و دو تقسیم می‌شوند.

وی اظهار داشت: استقبال از کاروان کرامت در ۵ روستا، برگزاری ۳۰ محفل در ۳۰ مسجد در ۱۰ شب، مسابقه نقاشی برای نونهالان با موضوع دهه کرامت و هم‌چنین اعزام گروه سرود و تئاتر در مساجد استان، افتتاح چند باب کتابخانه و کانون با نام و القاب کریمه اهل بیت (ع) از برنامه‌های این دهه است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم بیان کرد: مسابقه کتابخوانی، اهدای کتاب به ۴۵ کتابخانه فعال استان، حرکت جمعی خواهران و گلباران ضریح مطهر در روزولادت حضرت معصومه (س) هم‌چنین اسکان کانون‌های مساجدسراسر کشور در استان قم و توزیع بسته‌های فرهنگی اوقات فراغت و مهم‌تر ازآن برگزاری همایش بزرگ بانوان با مشارکت ۹۰۰ نفر از دختران با موضوع عفاف و حجاب و تجلیل از دختران نمونه در مساجد به همراه برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در مساجد و محلات از دیگر برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

به گفته وی، با توجه به وضعیت مناطق سیل زده کشور امسال قرار است نذز شادی با محوریت حمایت از مناطق محروم سیل زده کشور برگزار و مردم نذر خود را برای این مناطق هزینه کنند.

برنامه‌های متنوع برای پر کردن اوقات فراغت

حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست با اشاره به اهمیت پر کردن و ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان در طول تابستان گفت: کانون‌های مساجد برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و اردوهای دورن شهری و برون شهری را در برنامه‌های خود دارد و امسال با توجه به کاهش بودجه‌های فرهنگی برنامه‌های این کانون‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: کانون‌های مساجد فعالیت نابستانی خود را از اول تیرماه شروع و تا ۱۵ شهریور ادامه خواهند داشت مهم‌ترین این برنامه‌ها فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های آموزشی، پژوهشی و کلاس‌های قرآنی است که شامل روخوانی، حفظ و تفسیر و جلسات قرآنی خواخد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم بیان کرد: برگزاری کلاس‌های فنی و مهارتی، کلاس‌های علمی و درسی و هم‌چنین نشست‌های سبک زندگی، همسرداری و تحکیم خانواده به همراه اجرای سرود و تئاتر از دیگر فعالیت‌های این کانون‌ها در طول تابستان خواهد بود.

به گفته وی، برگزاری انواع تفریحات سالم مانند سینما، تئاتر، استخر و بازدید از پارک‌ها و وبوستان‌های قم از دیگر برنامه‌های این کانون‌ها هستند هم‌چنین انواع اردوهای درون شهری و برون شهری هم در برنامه اوقات قرار دارد.

[ad_2]