[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، عباس ذاکریان در جلسه مشترک کمیسیون ماده پنج و شورای حمل و نقل و ترافیک قم که با حضور بهشتی معاون استاندار، جلالی رئیس شورای شهر قم، معتمدی قائم‌مقام شهردار، معاونان شهردار و مدیران دستگاه‌های مختلف در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، عباس ذاکریان در جلسه مشترک کمیسیون ماده پنج و شورای حمل و نقل و ترافیک قم که با حضور بهشتی معاون استاندار، جلالی رئیس شورای شهر قم، معتمدی قائم‌مقام شهردار، معاونان شهردار و مدیران دستگاه‌های مختلف در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهید کیوانفر، اظهار کرد: با توجه به مطالعات طرح جامع ترافیکی شهر قم، این تقاطع از نقاط بحرانی شهر بوده و در رینگ اصلی ترافیکی قم قرار دارد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه این مسیر به علت‌های مختلف از جمله تردد خطوط ویژه حمل‌ و نقل عمومی از مکان‌های پرتردد شهر به شمار می‌رود، ابراز کرد: ۱۹ خط شبکه اتوبوسرانی از این مسیر عبور می‌کند و احداث این تقاطع جز طرح‌های اولویت‌دار شهر است.

ذاکریان هدف از اجرای این طرح را کاهش مشکلات ترافیکی رینگ اصلی شهر دانست و عنوان کرد: با استفاده از این تقاطع می‌توان ترافیکی که در مسیر خیابان امام خمینی(ره) به وجود آمده را به سمت بلوار زینبیه هدایت کرد تا ترافیک کمتری در اطراف حرم مطهر به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع حمل‌ و نقل شهر قم زیر نظر مشاوران هنوز نهایی نشده و بخش پنجم آن مربوط به طرح‌های عمرانی شهر است.

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس مطالعات بازنگری طرح جامع حمل و نقل قم و همچنین برخی شاخص‌های مورد نظر از جمله ترافیکی، اتوبوسرانی و فرهنگی و اجتماعی ضرورت ساخت ۷۳ تقاطع در نقاط مختلف شهر قم مشخص شده است، افزود: از این تعداد ۱۷ تقاطع در اولویت قرار گرفته، که تقاطع غیر همسطح خیابان امام خمینی(ره)‌ و کیوانفر در اولویت هفتم است.

سید امیر عباس صفوی افزود: این تقاطع‌ها در سه افق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی شدند، که افق کوتاه مدت آن تا سال ۱۴۰۲ و شامل طرح‌های اولویت دار است.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]