[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مهدی جمالی نژاد پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شهرداری و دهیاری که در تالار معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: ۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با هدف بهره‌گیری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بودجه امسال اختصاص یافته است تا آن‌ها محدودیت مالی نداشته باشند. وی افزود: ۲ هزار […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مهدی جمالی نژاد پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شهرداری و دهیاری که در تالار معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: ۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با هدف بهره‌گیری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بودجه امسال اختصاص یافته است تا آن‌ها محدودیت مالی نداشته باشند.

وی افزود: ۲ هزار میلیارد ریال از این اوراق برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده اطراف حرم سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز اختصاص دارد؛ همچنین یک هزار میلیارد ریال از این اوراق مشارکت در رابطه با جمع‌آوری و مدیریت پسماند شهری استفاده خواهد شد.

معاون وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های بالای قم در زمینه گردشگری و نزدیکی به پایتخت بیان کرد: شهرداران و دهیاری‌های استان قم باید برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ورود ۲۰ میلیون گردشگر به قم ظرفیت بالایی است که باید با خلاقیت و نوآوری و ابتکار از این ظرفیت برای توسعه پایدار استان استفاده شود، گفت: مشکل استان قم در مقایسه با دیگر استان‌ها ارتباط محدود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با وزارت کشور است.

جمالی نژاد اظهار داشت: در بودجه سال ۹۸ برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در روستاها و شهرهای کوچک تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی وابستگی به بودجه عمومی و خزانه دولت را اندک و با این خلاقیت به توسعه پایدار اقتصادی برسند.

پیگیری امنیت شغلی دهیاری‌های کشور

وی در پاسخ به انتقاد از نبود امنیت شغلی برای دهیاری‌ها و نیروی انسانی شاغل در شهرداری‌ها، گفت: نبود امنیت شغلی برای نیروهای شهرداری و دهیاری از ۲ دهه گذشته تاکنون وجود داشته و هنوز با توجه به پیگیری‌ها به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

معاون عمران و امور شهر و روستایی وزیر کشور ادامه داد: آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها به هیئت دولت ارسال شده و با تصویب آن در هیئت دولت امنیت شغلی دهیاری‌ها حل خواهد شد.

وی به معضلاتی که بعضی روستاها و شهرستان‌ها به دلیل هم جواری با معادن دارند اشاره کرد و افزود: ضروری است این نوع روستاها و شهرها با پیگیری در شورای معادن استان به آن‌ها حق معادن پرداخت شود و آن‌ها حق و حقوقی را از مزایای استخراج معادن دریافت کنند.

جمالی نژاد گفت: قم در مقایسه با دیگر استان‌های محروم کشور به لحاظ زیرساختی در شرایط مطلوب‌تری قرار دارد و باید از ظرفیت‌های زیرساختی روستاهای قم در زمینه گردشگری بهتر استفاده شود تا جلوی مهاجرت و رشد حاشیه‌نشینی را گرفته و به توسعه روستاها کمک کند.

گفتنی است، معاون عمران و امور شهری و روستایی وزیر کشور در سفر خود به قم در این همایش در جریان مشکلات و کمبودهای دهیاری‌ها و شهرداری‌های تابعه استان قم قرار گرفت و برای معضلاتی مانند حمل‌ونقل و منابع مالی قول مساعد داد.

[ad_2]