[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه درس تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه هیچ چیز نزد خداوند پوشیده نیست، افزود: خداوند می‌فرماید که ممکن است منافقان در دنیا چهره خود را مخفی کنند و کسی ذات آنها را تشخیص […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه درس تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه هیچ چیز نزد خداوند پوشیده نیست، افزود: خداوند می‌فرماید که ممکن است منافقان در دنیا چهره خود را مخفی کنند و کسی ذات آنها را تشخیص ندهد اما در روز قیامت جای پرده پوشی نیست.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه عالم غیب عالم بالا و فراماده و عالم ماده عالم ماده و شهود است بنابراین در می‌یابیم که در عالم غیب هیچ چیز پوشیده نیست و همه ذات انسان آشکار می‌شود.

وی اخبار غیبی قرآن را یکی از وجوه اعجاز آن دانست و افزود: چنانچه همه اخبار غیبی قرآن جمع آوری شود به یک رساله و مقاله بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: یکی از مهمترین اخبار قرآنی که در این آیات بیان شده است پیش بینی رفتار منافقان در آینده جهادهای پیش روی است.

وی با بیان اینکه مشرکان با اعتقاد به ربوبیت بت‌ها به آنها توسل می‌کردند، افزود: خداوند می‌فرماید که منافقان هیچگاه در آینده در کنار مجاهدان مسلمان در یک خط واحد قرار نمی‌گیرند.

وی بیان کرد: نماز عید سعید فطر نماز شکرانه است که باید به آن توجه کنیم و شکرانه یک ماه روزه داری را بجا آوریم.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه اول شوال نماز عید سعید فطر به جای می‌آوریم، افزود: روز عید فطر روز شادی کسانی است که توفیق سی روز روزه‌داری را داشته‌اند.

وی ادامه داد: در روز عید فطر با دادن فطریه با مقام ربوبی و مردم فقیر ارتباط برقرار می‌کنیم.

[ad_2]