[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، منصور غلامی که برای افتتاح تعدادی از پروژهای مراکز آموزش عالی قم به این شهر سفر کرده است، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به تحریم‌ها در زمینه امکانات و تجهیزات صنعتی و فناورانه باید به دنبال راهبردی اساسی در تأمین نیازها باشیم، افزود: استفاده از […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، منصور غلامی که برای افتتاح تعدادی از پروژهای مراکز آموزش عالی قم به این شهر سفر کرده است، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به تحریم‌ها در زمینه امکانات و تجهیزات صنعتی و فناورانه باید به دنبال راهبردی اساسی در تأمین نیازها باشیم، افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا دانشگاه‌ها سرمایه بزرگی در کشور محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه تحقیق و پژوهش‌های دانشجویی دارای جایگاه مهمی است بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه قم در جهت تأمین آب مورد نیاز فضای سبز دانشگاه به بهره‌برداری رسید که دارای ارزش بسیاری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افتتاح پروژه خوابگاهی دانشجویان متأهل نیز افزود: این پروژه با مشارکت خیرین احداث‌ شده و از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که این طرح به منظور رفاه حال نخبگان در عرصه تحقیق و پژوهش راه‌اندازی شده است.

وی استان قم را دارای ظرفیت علمی و پژوهشی فراوان دانست و تصریح کرد: دانشگاه قم به‌ عنوان محور آموزش عالی در این استان به سمت تبدیل ‌شدن به یک دانشگاه جامع و بزرگ در حال حرکت است.

غلامی تصریح کرد: دانشگاه قم با ایجاد ۲ دانشگاه تک جنسیتی جدا دارای  فضای مجزای آموزشی با امکانات متناسب و در عین‌ حال استفاده مشترک دانشجویان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فعلی در جهت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، افزود: با تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت می‌توان نیازهای صنعتی و فناورانه را تأمین کرد.

وی رویکرد جدی وزارت علوم در سال گذشته را ارتباط مؤثر دانشگاه‌ها و صنعت دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور به‌صورت مستمر حل مسائل و مشکلات بخش تولید و صنعت را در دستور کار قرار داده‌اند.

[ad_2]