[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، حمیدرضا فرج شوشتری در نشست خبری که در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، با اشاره به طرح پیشنهاد این مرکز علمی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۹۵ مبنی بر برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه « نوآوری و فناوری» اظهار کرد: با […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، حمیدرضا فرج شوشتری در نشست خبری که در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، با اشاره به طرح پیشنهاد این مرکز علمی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۹۵ مبنی بر برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه « نوآوری و فناوری» اظهار کرد: با توجه به اینکه مرجعی برای برنامه ریزی اینگونه برنامه ها در وزارت خانه وجود نداشت تصویب این طرح زمان بر شد و در همین راستا مقرر شد که برای نخستین بار این جشنواره به صورت استانی در قم برگزار شود و از تجربه های این جشنواره در دوره های بعدی به صورت ملی استفاده شود.

وی با بیان اینکه طرح برگزاری جشنواره فیلم کوتاه ««نوآوری و فناوری» از ابتدای سال جاری به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی در استان قم مصوب شده است، تصریح کرد: روند اجرایی نخستین دوره این جشنواره با اعلام فراخوان همزمان با میلاد کریمه اهل بیت (ع) مقارن با چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در قم آغاز شد.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه«نوآوری و فناوری» با عنوان اینکه این جشنواره در سه بخش اصلی، جانبی و ویژه برگزار می‌شود، عنوان کرد: بخش اصلی این جشنواره را تیزرهای تبلیغاتی،کلیپ، پویانمایی و موشن گرافی، بخش جنبی را فیلم ‌های ۶۰ ثانیه ای غیر حرفه ای شامل می شود. همچنین فیلم ‌های کوتاه شهدای فناوری و فیلم ‌های کوتاه وقف فناوری به بخش ویژه این جشنواره اختصاص دارد.
وی با اشاره به موضوع فیلم های این جشنواره گفت: این فیلم‌ها با محوریت نوآوری و فناوری، کیفیت فنی آثار، نوع روایت و ساختار فیلم ‌ها مورد ارزیابی تیم داوران قرار می گیرد.

شوشتری از دیگر شاخص هایی که مورد توجه داوران در ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه قرار می گیرد را مدت ‌زمان فیلم ها دانست و بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در حاشیه اکران عمومی از ویژگی های این جشنواره است.
وی هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی را ایجاد بستری برای تولید آثار فاخر در این زمینه عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین کارگاه هایی برای شرکت کنندگان در این جشنواره بسیار مفید خواهد بود.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه «نوآوری و فناوری» با اشاره به شمار آثار ارسالی به دبیرخانه بیان کرد: ۱۰۳ فیلم کوتاه به دبیرخانه ارسال شد که از این شمار ۱۲ اثر به استان های کردستان، تهران، اصفهان و قزوین اختصاص داشت که در شورای سیاست‌گذاری جشنواره پیرامون این آثار تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷/آ۳۰

[ad_2]