[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در این ماه همه ابعاد تربیتی انسان جمع شده است و از همه کسانی که تلاش می‌کنند تا به ماه مبارک رمضان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در این ماه همه ابعاد تربیتی انسان جمع شده است و از همه کسانی که تلاش می‌کنند تا به ماه مبارک رمضان رونق بخشند تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برپایی جلسات قرآن و دستگیری از نیازمندان و برپایی سفره‌های افطاری ساده از جلوه‌های ماه مبارک رمضان است، گفت: باید حریم رمضان پاس داشته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان پرونده‌های قضائی کاهش می‌یابد و آسیب‌های اجتماعی نیز کم می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که این مشکلات در ماه‌های دیگر نیز کمتر شود به ویژه در شهر قم که شهر دین و اخلاف است انتظار می‌رود ماه مبارک رمضان شکوه بیشتری داشته باشد و مشکلات فقر و نابسامانی و مشکلات اخلاقی حل شود.

همه باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند

وی افزود: برنامه‌های قرآنی و همچنین برنامه‌هایی که به نیازمندان در این شرایط اقتصادی کمک می‌کند باید با جدیت دنبال شود و نباید از کنار این مسائل به راحتی عبور کرد و همگان برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به مشکلات مردم سیل‌زده، اظهار داشت: در این ماه مبارک نباید مشکلات سیل زدگان به فراموشی سپرده شود و همگان باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها به کار برده است.

وی بیان داشت: در ماه مبارک رمضان باید برای زندانیان نیازمند که دچار مشکلاتی شدند و در زندان هستند فکری جدی کرد و مردم در گلریزان‌ها برای این امر مشارکت کنند.

این نماینده مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله برجام و پسابرجام بیان داشت: امروز برای نشان دادن ایستادگی ملت ایران پس از برگزاری نماز جمعه در قم و سراسر کشور در برابر زیاده خواهی‌های استکبار در راهپیمایی حضور خواهیم یافت و از همه کسانی که برای مقابله با دشمنان اعلام آمادگی کردند پشتیبانی خواهیم کرد.

وی بیان داشت: داستان برجام قصه تلخی برای بشریت به همراه داشته است و پسابرجام نشان داد که ملت ایران و امت اسلامی ایران چه اندازه صبور و بردبار و نجیب و پایبند به تعهدات و مبانی خود بوده است.

در پرونده آمریکا هزاران عهدشکنی ثبت شده است

آیت الله اعرافی ادامه داد: در پرونده آمریکا هزاران عهدشکنی ثبت شده است اما در دوران ما برجام یکی از مصادیق بارز آن بوده است.

وی افزود: اروپایی‌ها نیز در این مسئله به وظایف خود عمل نکردند و بر سر این پیمان نماندند و هنوز نیز آماده نیستند به تعهداتشان عمل و از این مسئله حمایت کنند.

امام جمعه قم بیان داشت: در پسابرجام دیدیم صهیونیست‌ها از سایر طرف‌های قرارداد حمایت کردند و در برابر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران نه تنها اعتراض نکردند بلکه با آنها همراهی داشته‌اند که این تجربه در تاریخ معاصر ما ثبت شده است.

وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی، سازمان ملل و شورای امنیت نیز بار دیگر نقش منفعلانه خود را نشان دادند و در برابر تحریم‌ها و ظلم‌هایی که بر ملت ایران روا شده است اقدامی انجام ندادند و نتوانستند در برابر آمریکا بایستند و حق ملت ایران را بگیرند و چهره خود را در جهان بهتر کنند.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: کشورهایی که در طرف قرارداد با ایران اسلامی بودند در برابر اقدامات آمریکا علیه برجام تحقیر شدند که این تحقیر نیز در پرونده این دولت‌ها ثبت شده است.

دشمنان آرزوی شکست ملت ایران را به گور خواهند برد

وی افزود: امروز دشمنان اقدامات زیادی در دستور کار قرار داده‌اند اما ملت ما ملت رمضان و محرم است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند و همچنان فریاد هیهات من الذله سر می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: دشمنان آرزوی شکست ملت بزرگ ایران اسلامی را به گور خواهند برد و ملت صبور ایران، سپاه و نیروهای مردمی و بسیجی و جبهه مقاومت در برابر آنها ایستادگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: مواضع شورای عالی امنیت ملی در راستای مقابله با برجام مورد حمایت است که باید با جدیت این موارد دنبال شود و باید مسیر مقاومت را با هوشیاری و دقت پیمود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: انتظار می‌رود وحدت امت اسلامی محفوظ بماند و برادران عرب و افغانی و ترک و سایر ملت‌های اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و باید همچنان با اتحاد کنار هم باشند.

[ad_2]