استاندار قم با اشاره به پروژه‌های اقتصادی استان گفت: هر پروژه و طرحی که مسئولان در استان مسئولیت آن را بر عهده بگیرند و دنبال کنند ما حمایت می‌کنیم.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در سال گذشته قدم‌های خوبی در راستای حل مشکل امور مالیاتی در جهت حل مشکل اشتغال و تولید استان برداشته شد، که جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های اقتصادی استان گفت: هر پروژه و طرحی که مسئولان در استان مسئولیت آن را بر عهده بگیرند و دنبال کنند ما حمایت می‌کنیم و مسئولیت کار را در چارچوبی که تعیین‌شده به عهده خواهیم گرفت.

استاندار قم با اشاره به‌روز ملی تعاون گفت: تقویت تعاونی‌ها باید در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد و استانداری نیز در این راستا حمایت خواهد کرد، همچنین بر آنیم تا با حمایت‌های بخش خصوصی کمک به حل مشکلات اقتصادی کشور بشود.

صادقی بابیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند نقش مؤثری در راستای توسعه اقتصادی ایفا کنند، گفت: عدم تصدی‌گری دولت و واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی از ارکان مهم رشد اقتصادی است.

در ادامه جلسه صادق‌زاده دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان قم بابیان اینکه امسال شرایط خوبی در زمینه همکاری با صنعت و معدن داریم، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات دارای پروسه‌ای زمان‌بر است اما با پیش رفتن کار و تکمیل پرونده‌ها پرداخت تسهیلات بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به بحث سود سپرده‌ها گفت: از تاریخ ۱۱ شهریورماه گفتند که سود سپرده‌ها کاهش می‌یابد اما قرار بر کاهش نداشتیم در این زمینه برخی از بانک‌های خصوصی پیامک زدند و منابع بسیار زیادی از بانک‌های دولتی و خصوصی اخذ شد بااینکه بانک مرکزی کتباً اعلام کرده بود که هیچ بانکی نباید باز باشد بااین‌حال برخی از بانک‌ها جذب سپرده کردند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان قم بابیان اینکه با این کار منابع به سمت بانک‌های دیگر می‌رود و بانک‌ها در این زمینه متضرر می‌شوند، گفت: در این شرایط دیگر بانک‌های دولتی برای ده یا بیست روز آینده نمی‌توانند برنامه‌ریزی کنند، انتظار این است که مسئولان دولتی در این بحث‌ها ورود پیدا کنند.