مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: بیش‌از ۲۲۰هزار دانش آموز در استان قم نیازمند لباس فرم هستند که نزدیک به ۱۸میلیارد تومان گردش مالی به همراه دارد و توانستیم با درگیر کردن همه تولیدکنندگان استان تمام لباس‌های فرم را از خود استان تامین کنیم.

به گزارش شهر کریمه به نقل از فارس، حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه نهضت سواد آموزی دارای شاخص‌ها و آیتم‌های بسیاری است، اظهار کرد: خوشبختانه استان قم موفق به کسب رتبه مطلوب و قابل تقدیر در نهضت‌های ۲۳گانه سواد آموزی شده است.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که وظیفه تامین لباس فرم دانش آموزان را به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت گذاشتیم، عنوان کرد: بیش‌ از ۲۲۰هزار دانش آموز در استان قم نیازمند لباس فرم هستند که نزدیک به ۱۸میلیارد تومان گردش مالی به همراه دارد و توانستیم با درگیر کردن همه تولیدکنندگان استان تمام لباس‌های فرم را از خود استان تامین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از شرکت ۱۰۲هزار دانش آموز از مجموع ۱۴۸هزار دانش آموز استان در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی مدارس خبرداد و گفت: خوشبختانه دانش آموزان استان قم توانستند هم در بین دانش آموزان دختر و هم در بین دانش آموزان پسر ربته اول کشور را در این مسابقات کسب کنند.

وی یادآور شد: تهیه کتابچه‌های احکام متناسب با سن دانش آموزان و توضیح مسائل آن توسط ائمه جماعت مدارس در بین دو نماز و بیان بخشی از مسائل و مشکلات دوره سنی دانش آموزان از دیگر اقداماتی است که در راستای پرورش دانش آموزان انجام شد.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه استان قم یکی از معدود استان‌هایی است که تمام ائمه جماعت مدارس روحانی هستند، مطرح کرد: متاسفانه بدلیل مشکلات مالی حدود ۳۰درصد حق القدم روحانیون ائمه جماعت مدارس را نتوانسته‌ایم پرداخت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در منطقه پردیسان با کمبود مدرسه مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در شهرک ایثار نزدیک به هزار واحد دولتی درحال ساخت است که متاسفانه در این منطقه نیز هیچ فضای آموزشی وجود ندارد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قم افزود: در مجموعه روبه روی بوستان علوی نیز برای امسال نزدیک به ۲۴۰ واحد آماده تاسیس و برای سال آینده نزدیک به ۳۰۰واحد درحال ساخت است که در شعاع ۵ کیلومتری این واحدها نیز هیچ مدرسه ای وجود ندارد.

وی از افتتاح مجموعه آموزشی و فرهنگی در شهرک قدس یاد کرد و گفت: در سه سال گذشته استان قم بالاترین میزان تراکم دانش آموز و کمترین میزان فضاهای آموزشی در سطح کشور را داشت ولی امسال به همت خیرین مدرسه‌ساز استان و خارج از استان با هفت پله سعود به رتبه ۲۵ کشور رسیدیم.