[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر شنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، کمک به سیل زدگان کشور را یکی از مصادیق مصرف زکات دانست و افزود: زکات در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است. وی با بیان اینکه بعد از رحلت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر شنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، کمک به سیل زدگان کشور را یکی از مصادیق مصرف زکات دانست و افزود: زکات در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر (ص) در احکام ایشان تخلف شد، افزود: مفسر قرآن کریم نباید به خود مغرور بوده و خود را استادی در تفسیر و بیان قلمداد کنند بلکه باید بدانند که همواره در برابر قرآن کریم شاگرد هستند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: دولت اسلامی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و از جمله اینکه اسراف کار نیستند.

وی با بیان اینکه اسلام دارای قانونی متوازن است، افزود: در قانون دین اسلام از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه سخن گفته شده است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه قوانین مربوط به همه قوا در اسلام وجود دارد، افزود: اسلام بر ضرورت ریشه کنی فقر در جامعه اسلامی تأکید بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه همه دلایل بروز فقر مربوط به دولت نیست، افزود: دولت اسلامی باید ریشه فقر در جامعه را بسوزاند زیرا در اسلام تأکید فراوانی بر این امر شده است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: از دیگر عواملی که موجب فقر در جامعه می‌شود می‌توان به وقوع بلایای طبیعی، ویژگی‌های فردی افراد و غیره اشاره کرد.

وی بیان کرد: لازم است برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از محل زکات استفاده شود زیرا زندان برای برخی از افراد آبرومند مکانی نامناسب است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه مسکین نسبت به فقیر در درجه بالاتری از نیازمندی قرار دارد، افزود: از نظر قرآن فقیر کسی است که با وجود نیازمندی باز هم دست نیاز به سوی دیگران دراز نمی‌کند.

[ad_2]