[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمد اله‌یاری فومنی قبل از ظهر پنج‌شنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود رضوی که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: تفاوت مهم سرود با سایر گونه‌های موسیقی در این است که سرود گونه‌ای از موسیقی آوازی است و موسیقی سازی نیست و بدون ساز قابلیت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمد اله‌یاری فومنی قبل از ظهر پنج‌شنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود رضوی که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: تفاوت مهم سرود با سایر گونه‌های موسیقی در این است که سرود گونه‌ای از موسیقی آوازی است و موسیقی سازی نیست و بدون ساز قابلیت اجرا دارد که این ویژگی سرود آن را همه گیر می‌کند.

وی گفت: سرود دارای ویژگی‌های محتوایی است زیرا می‌تواند زبان هویت یک ملت و همچنین عامل اتحاد ملی شود.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بدون اینکه افراد مهارتی در موسیقی داشته باشند می‌توانند از سرود استفاده کنند که این یکی از ویژگی‌های مهم سرود است.

وی گفت: در ایام حج مردم با زبان و ملیت‌های مختلف سرود لبیک را می‌خوانند که این امر خود عامل پیوند میان ملت در ایام حج محسوب می‌شود.

سرودهای ابتدای انقلاب فراموش شدنی نیست

اله‌یاری فومنی با اشاره به تأثیر شنیدن سرودهای انقلابی افزود: با سیر در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی در می‌یابیم که اگر همه خاطرات روزهای اول انقلاب را هم فراموش کنیم هرگز نمی‌توانیم سرودهایی را که عامل وحدت مردم شده است را از یاد ببریم.

وی بیان کرد: امروز گروه‌های مختلف فرهنگی در جبهه انقلاب سرود تولید می‌کنند و سرودها با مضامین ملی، مذهبی و انقلابی توسط گروه‌های مختلف ساخته و اجرا می‌شود.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز که کشور ما در معرض تهاجم فرهنگی است سرود تلاش می‌کند تا با اشاعه سبک‌های مختلف مورد تأیید کشور حرفی برای گفتن در زمینه تهاجمات فرهنگی داشته باشد تا بتواند کمک کند که بسیاری از مفاهیم ارزشمند را از جنبه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و مذهبی به همگان انتقال دهد.

وی در خصوص مزایانی جشنواره سرود رضوی افزود: حسن این جشنواره این است که موضوع سرود با نام امام رضا (ع) پیوند خورده است.

اله‌یاری فومنی بیان کرد: امیدواریم که با تقویت جشنواره و افزوده شدن بر گستره ملی و بین المللی آن به گسترش موضوعات و شعرهایی با موضوع ائمه به ویژه امام رضا (ع) کمک مفیدی داشته باشیم.

[ad_2]