[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر یکشنبه در دیدار با مدیران اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه واقفان طی دو ماه محرم و صفر رخدادهای ارزشمندی را رقم زدند، افزود: وقف به‌عنوان یکی از مصادیق تقوا محسوب می‌شود. وی اظهار […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر یکشنبه در دیدار با مدیران اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه واقفان طی دو ماه محرم و صفر رخدادهای ارزشمندی را رقم زدند، افزود: وقف به‌عنوان یکی از مصادیق تقوا محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: باید بر اساس انقلاب، دین و سنت دیرپای جامعه اسلامی با درایت بیشتری به دنبال تبلیغ وقف در جامعه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه در قرآن کریم مردم به بهترین اعمال فرا خوانده می‌شوند، افزود: در صورتی که وقف کلی تر و علمی‌تر باشد، برای مردم ماندگار می‌شود.

وی علم و فناوری را موضوعات مهمی دانست که مردم به صورت مستمر با آن در ارتباط هستند و تصریح کرد: مباحث سیاسی نباید در حوزه وقف به صورتی وارد شود که واقفان را از کار خیر و ماندگار باز دارد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: در طول تاریخ برخی از شخصیت‌ها با وجود مشکلات بسیار مکان و یا مالی را وقف کرده اند که آن مکان و مال امروز هم ماندگار است و در راستای تبلیغ فرهنگ دین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: نخبگان باید بر اساس نیازهای علمی کشور حرکت خود را دنبال کنند تا بتوانند موجب پیشرفت کشور شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برخی از وقف‌ها می‌تواند کشور را از وابستگی به نفت نجات دهد، افزود: استفاده از ظرفیت وقف در حوزه علم، پژوهش و خودکفایی اهمیت بسیاری دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید نتیجه وقف خود را مشاهده کنند و از ثمرات آن آگاه شوند، اظهار داشت: با وجود مردمی بودن موضوع موقوفات، باید متصدیان و دولتی‌ها حمایت لازم را از وقف داشته باشند و عمل به نظر واقفان را تسهیل کنند.

[ad_2]