به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیا می‌دانیدهای زیادی برای افتخار به ایران و ایرانی بودن وجود دارد که بیشترشان نژاد آریایی و تاریخ کهن ساله کشور ما را حکایت می‌کند، اما آیا از افتخاراتی که دوران معاصر ایران برای شهروندان کشورش رقم زده خبر دارید؟ برای همه ایرانیان […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیا می‌دانیدهای زیادی برای افتخار به ایران و ایرانی بودن وجود دارد که بیشترشان نژاد آریایی و تاریخ کهن ساله کشور ما را حکایت می‌کند، اما آیا از افتخاراتی که دوران معاصر ایران برای شهروندان کشورش رقم زده خبر دارید؟

برای همه ایرانیان در هرکجای دنیا که باشند، ایرانی بودن و آنچه دست یافته‌های کشورشان هست، آن هم در دورانی که بعد از انقلاب شاهد جنگ و تحریم‌های بسیار بوده‌اند امری طبیعی هست اما علی رغم بعضی مشکلات و نابسامانی‌ها حالا این داشته‌ها در حاشیه رفته و نوجوانان ایرانی کمتر با این افتخارها آشنایی دارند.

به همین علت مدتی هست در  فضای سایبری که بستری برای حضور پررنگ جوان و نوجوانان هست، پویشی با نام «افتخارم ایران» راه‌اندازی شده تا با عضویت در آن بتوان زیادتر با موفقیت‌های چندین ساله ایران آشنا شوید و برای جواب دادن به سوال اولیه با افتخار از داشته‌های وطن نام برد.

««افتخارم ایران» پویشی هست که تاحالا پوسترهایش را در صفحات متفاوت اینستاگرام و پروفایل‌های تلگرام مشاهده‌ کرده‌ایم و حالا به دستاویز فعالیت آن با مدیر پویش در مورد اجرایی شدن آن گفت وگو کردیم.

مجید شریفی‌فر حول راه اندازی پویش «افتخارم ایران» گفت: با توجه به اینکه اخیراً فضای جامعه در شهر و کشور به گونه‌ای هست که مردم نقاط ناتوانی و بدی‌ها را بسیار می‌بینند و احساس ناامیدی برای زیادی از اشخاص پیش آمده و حتی بعضی گمان می‌کنند بلاهای
طبیعی نیز برای ما زیادتر از دیگر کشورها اتفاق می‌افتد، پویش «افتخارم ایران» تشکیل شد.

پویش "افتخارم ایران" برای معرفی ایران به نوجوانان و جوانان ایرانی

وی با بیان اینکه احساس ناامیدی در میان جوانان و نوجوانان زیادتر وجود دارد، اضافه کرد: آن‌ها فکر می‌کنند در اداره کشور ناکارآمدی وجود دارد پس نباید به این سبب امیدی به آینده داشت و باید به خارج شدن از ایران فکر کنند و ما اهتمام کردیم در این پویش با معرفی افتخارها ایرانی این احساس نابود کنیم.

مدیر موسسه پارسا تصریح نمود: زیادتر این فضاها از طریق فضاسازی‌های رسانه ایجاد شده یا وقتی که مردم همدیگر را ملاقات می‌کنند با سخن زدن حول بدی‌ها و سختی‌ها این احساس را به یکدیگر تلقین می‌کنند، برای همین به فکر راه اندازی پویش افتخارم ایران افتادیم تا بعضی از توانمندی‌ها و افتخارها و اقدامات مثبتی که درون کشور اتفاق افتاده را به مردم و علی الخصوص محصلین، نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه پویش افتخارم ایران همزمان با دهه فجر کار خود را آغاز کرد، گفت: تبلیغ‌های پویش از قبل دهه فجر آغاز گردید و هدفمان این بود که در ایام الله فجر به اوج خود برسد اما قدری دیر آغاز گردید و از اواخر دهه فجر جدی‌تر کار کرد.

شریفی‌فر دنبال کرد: دهه فجر مناسبتی بود که مدرسه ها و سازمان‌ها می‌توانستند از پویش پشتیبانی بیشتری کنند و هدف ما این بود با شور و هیجانات دهه فجر همراه گردد وتاحدودی این رخ داد اما تقریبا از ۱۷ بهمن ماه پویش قوت گرفت و توانست روزهای آخر دهه فجر را پوشش دهد.

آشنایی با ۳۲ افتخار ایرانی در ۶ بخش متنوع

وی با اشاره به تنوع مباحث پویش گفته بود: در پویش "افتخارم ایران" 32 مبحث افتخار آفرین در ۶ بخش توانمندی‌های نظامی، توانمندی علمی، هسته‌ای، فرهنگ و هنر، سیاست و حکومت و ادبیات را دربردارنده می‌شود و اهتمام کردیم تمام بخش‌ها را پوشش دهیم.

مدیر موسسه پارسا در رابطه با سبب انتخاب شعار "افتخارم ایران" برای پویش گفت: این شعار هدف ما که افتخار به ایران بود را به خوبی نشان می‌‌داد علاوه بر این برای ایجاد ربات نیازمند یک شعار کوتاه بودیم هرچند بعضی نام های مانندی مثل «این پرچم بالاست» وجود داشت و ما می خواستیم کلمه ایران حتماً درون شعارمان وجود داشته باشد و جهت‌گیری خاص سیاسی و مذهبی هم نداشته باشد بدین علت این شعار انتخاب گردید.

وی تصریح نمود: مخاطب های در هر بخش پویش که عضویت پیدا نمایند به ابزار ربات توضیح کوتاهی حول انتخابشان عرضه می‌شود و پیش از تمامی مراحل نیز توضیحات کاملی در مورد پویش و علت عضویت در آن به مخاطب عرضه می‌شود.

استقبال ۱۲ هزار نفری از پویش

وی با تاکید بر شناساندن وجوه افتخار آفرین کشور به نوجوانان گفت: شاید اگر در مدرسه ها از محصلین سئوال کنید که به چه چیز ایران افتخار می‌کنند، جوابی نداشته باشند یا بگویند مگر ایران چیزی هم برای افتخار کردن دارد که نشان دهنده ذهنیت غلط آن‌هاست.

مدیر موسسه پارسا در رابطه با استقبال از پویش «افتخارم ایران» گفت: تاحالا ۱۱ هزار و ۵۰۰ پست از پویش منتشر گردیده و تا ۲۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت و هدف‌گذاری ما نزدیک به ۲۰ هزار پست هست که اگر به آن برسیم برای ما ایده‌آل نیست اما پذیرفتنی هست.

وی حول اهدای جوایز پویش گفته بود: محصلین مخاطب کلیدی پویش ما بودند که با همین جوایز اسکوتر برقی، تبلت و غیره جذب می‌شوند لیکن برای جذب زیادتر این قشر جوایزی مدنظر داشته گردید که در دوره‌های متفاوت زمانی اهدا می‌شود.

با یک کلیک به ایرانی بودن خود افتخار کنید

خوب تر هست در روزهایی که سرگرم شدن با فضای سایبری و انتشار پست‌های متفاوت از روزمرگی‌هایمان و مقایسه غلط با کشورهای دیگر در میان نسل جوان شایع و روز به روز زیادتر می‌شود، به همان روش‌های مجازی واقعیت‌ها را به این نسل نمایش داد.

نسلی که هر صبح خود را با یک کلیک آغاز نموده و چشم‌هایشان هم با دکمه پاور لپ‌تاپ و موبایلشان بسته می‌شود، لازم دارند با همان کلیک‌ها به ایرانی بودن خود افتخار کنند؛ آن هم در دل فضایی که به هر رنگ و شکل قصد خراب کردن چهره‌ حقیقی ایران را دارند.

برای اینکه شما هم با یک کلیک یکی از اعضای پویش «افتخارم ایران» باشید کافی هست با ثبت نام در ربات تلگرامی پویش به آدرس https://t.me/Eftekharam_iran_bot