رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به مناسبت هفته دولت ۴ طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر ۳۴۵ میلیارد ریال و ۲۷۰ فرصت شغلی در استان قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، احمد ذاکری عصر امروز در مراسم افتتاح ۴ طرح صنعتی در شهرک شکوهیه قم با اشاره به سهم تجارت استان و میزان سرمایه‌گذاری اظهار داشت: سهم ارزش افزوده استان از ۴۵ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال معادل ۳۹ درصد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ اتحادیه و ۴۰ هزار واحد صنفی در قم فعال است افزود: با توجه به اینکه در گذشته جواز تاسیس و پروانه در استان به روز نبود با تلاش‌های صورت گرفته در ۲ سال گذشته به‌روزرسانی‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۳۶۷ فقره پروانه تولید با حجم سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیارد و ۳۴۶میلیون ریال صادر شده است که مجوز بیش از ۵۲ هزار اشتغال را داشته اما آمار واقعی اشتغال در این زمینه ۳۸ هزار نفر بوده است.

ذاکری با اشاره به اینکه از ۱۴۵ معدن ثبت شده استان قم ۶۰ مورد فعال و ۸۵ معدن غیرفعال است عنوان کرد: در حال حاضر میزان اسمی اشتغال در بخش معدن ۸۴۸ نفر با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به روند اجرای طرح رونق تولید اشاره کرد و گفت: از ۵۱۲ واحد متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید ۲۷۶ میلیارد ریال برای ۲۲۰ واحد صنعتی پرداخت شده است.

وی تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد را برای تولیدکنندگان هزینه‌بر دانست و تصریح کرد: دولت باید این رقم را کاهش دهد، در حال حاضر نهایت نرخ سودی که برای تولیدکنندگان توجیه دارد نرخ ۱۰ درصد است.

ذاکری تعداد متقاضیان تسهیلات رونق تولید در سال جاری را ۲۱۶ واحد عنوان کرد و افزود: ثبت میزان تولید برای دریافت تسهیلات یکی از شرایطی بود که باید انجام می‌شد تا مشخص شود تزریق نقدینگی تا چه اندازه در کمک به تولیدکنندگان موثر است که خوشبختانه امسال این موضوع انجام شده و از ۸۷ مورد تقاضای بررسی شده ۳۰ واحد میزان تولید خود را ثبت کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دولت ۴ طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر ۳۴۵ میلیارد ریال و ۲۷۰ فرصت شغلی در شهرک صنعتی شکوهیه قم به بهره‌برداری رسید.