[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر یکشنبه در گفت و گوی مطبوعاتی که در فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ جرم خاص که وجود دارد، حدود ۱۱ مورد آن در سه ماه نخست امسال با کاهش مواجه شده است، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته کشف جرائم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر یکشنبه در گفت و گوی مطبوعاتی که در فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ جرم خاص که وجود دارد، حدود ۱۱ مورد آن در سه ماه نخست امسال با کاهش مواجه شده است، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته کشف جرائم سایبری در قم ۲۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی از وقوع ۶ فقره قتل در قم خبر داد و گفت: قاتلان این قتل‌ها با تلاش شبانه روزی پلیس، شناسایی و بازداشت شدند.

فرمانده انتظامی قم با اشاره به کاهش پرونده‌های تجاوز به عنف، بیان کرد: در این پرونده‌ها نیز شاهد کاهش ۹۶ درصدی در استان قم هستیم.

وی با بیان اینکه در زمینه مقابله با سرقت نیز کاهش محسوسی نسبت به سال گذشته رخ داده است، تصریح کرد: در زمینه سرقت منزل، مغازه و کیف قابی حدود ۹ درصد با کاهش مواجه هستیم.

کاهش ۵۷ درصدی سرقت

سردار آقاخانی همچنین سرقت‌های تحت پوشش با عناوین مختلف را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این راستا نیز ۵۷ درصد کاهش بوجود آمده است.

وی همچنین از کاهش خودکشی در قم خبر داد و بیان کرد: در این زمینه نیز ۲۱ درصد کاهش بوجود آمده است.

فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه شرارت در قم با کاهش مواجه شده است، عنوان کرد: در طول سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۸ درصد کاهش مواجه بودیم.

وی نزاع‌های دست جمعی و فردی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نوع جرائم نیز در طول سه ماه نخست سال جاری با کاهش ۴۴ درصدی مواجه بوده است. همچنین در کل پرونده های درگیری، نزاع و شرارت ۳ درصد کاهش تشکیل پرونده بوجود آمده است.

سردار آقاخانی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال، جرایم اقتصادی در فضای مجازی ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به کشفیات کل سرقت‌ها گفت: کشفیات سرقت‌های مهم و خرد ۵۵ درصد افزایش یافته و هم چنین در جرایم امنیتی و خشن نیز با کف ۸ درصد و سقف ۱۰۰ درصد مواجه هستیم.

کاهش ۲۵ درصدی کلاهبرداری

فرمانده انتظامی استان قم همچنین از کاهش ۲۵ درصدی کلاهبرداری و ۱۹ درصدی خیانت در امانت خبرداد و گفت: جرایم اخلاقی نیز در طول سه ماه نخست سال جاری با کاهش مواجه بوده است.

وی تأکید کرد: در طول این مدت ۹ باند تهیه و توزیع انواع مواد مخدر در قم منهدم شده است، که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی همچنین از کشف ۱۴۷ کیلوگرم مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ۱۴۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر از خرده فروشان در سطح استان قم کشف شده است.

وی با اشاره به دستگیری توزیع کنندگان خرد در محله های قم، گفت: دستگیری توزیع کنندگان خرد مواد مخدر با ۷ درصد افزایش مواجه شده است.

[ad_2]