[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به افزایش کمک‌های مردم به کمیته امداد استان قم اظهار کرد: میزان کمک‌های مردم استان به کمیته امداد در ۹ ماه نخست سال جاری ۴۵ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به افزایش کمک‌های مردم به کمیته امداد استان قم اظهار کرد: میزان کمک‌های مردم استان به کمیته امداد در ۹ ماه نخست سال جاری ۴۵ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار و ۴۸۹ خانوار در استان قم زیرپوشش کمیته امداد هستند که این نهاد به ۲۰  هزار و ۵۲۵ خانوار مستمری پرداخت می‌کند، در ۹ ماه نخست سال جاری ۴۳ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد استان قم پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: مستمری مددجویان این نهاد در سال‌های اخیر رشد زیادی داشت و براساس پیشنهاد دولت در سال آینده هم این مستمری افزایش پیدا می‌کند، کمیته امداد استان قم در ۹ ماه نخست امسال ۵۶ میلیارد تومان ارائه خدمات به مددجویان علاوه بر پرداخت مستمری داشت.

میرشکار با اشاره به سالمندان زیرپوشش کمیته امداد استان قم اظهار کرد: ۵۸۰ سالمند زمین گیر در استان زیرپوشش کمیته امداد هستند که در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۰۰ میلیون بابت پرستاری از آن‌ها پرداخت شد.

وی ادامه داد: کمیته امداد استان قم در ۹ ماه نخست سال جاری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه فرانشیز درمان مددجویان خود را پرداخت کرد، این نهاد هزار و ۲۱۳ مددجو با بیماری صعب العلاج دارد و ۲۵۳ میلیون را برای این بیماران صعب العلاج در سال جاری هزینه کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: این نهاد هزینه بیمه تامین اجتماعی دو هزار و ۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش خود را پرداخت می‌کند تا این زنان بتوانند از حقوق بازنشستگی برخوردار شوند، در ۹ ماه نخست سال جاری دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت حق بیمه زنان سرپرست خانوار توسط کمیته امداد استان قم پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بالارفتن قیمت مسکن، رویکرد کمیته امداد در استان قم از خرید مسکن برای مددجویان به تامین ودیعه و پرداخت اجاره مسکن برای آن‌ها تغییر پیدا کرده است، در سال گذشته ۱۰۰ منزل برای مددجویان کمیته امداد استان قم خریداری شد، اما امسال این عدد تنها ۱۴ منزل بود.

انتهای پیام/۷۸۰۰۴*۴۰

[ad_2]