[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بدالرحمن سعد جواد قندیل بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید شیعیان در قم برگزار شد، با بیان اینکه سفارت عراق در ایران سالانه پنج میلیون ویزا برای زائران ایرانی صادر می‌کند،‌ افزود: کنسولگری و سفارت‌خانه ایران در عراق سالانه چهار […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بدالرحمن سعد جواد قندیل بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید شیعیان در قم برگزار شد، با بیان اینکه سفارت عراق در ایران سالانه پنج میلیون ویزا برای زائران ایرانی صادر می‌کند،‌ افزود: کنسولگری و سفارت‌خانه ایران در عراق سالانه چهار میلیون ویزا برای زائران عراقی صادر می‌کند که این ویزاها بیشتر برای سفرهای زیارتی است.

وی تصریح کرد: سفر زائران ایرانی و عراقی نشان‌دهنده عمق رابطه بین دو کشور و ملت است.

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه سال گذشته ۲ میلیون ویزا برای حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین صادر شد، افزود: امسال با توجه به اینکه پول ویزا و همچنین اصل ویزا برداشته شد بیش از سه میلیون زائر ایرانی به کشور عراق سفر کردند.

وی بیان کرد: برخی از مردم در کشور عراق راهپیمایی کرده و برخی از آنها حقوق خود را مطالبه می‌کنند ولی متأسفانه عده‌ای از مزدوران وارد این راهپیمایی‌ها شده و سعی کردند به کنسولگری ایران در عراق تعرض کنند که از این اقدام آنها جلوگیری به عمل آمد.

بدالرحمن سعد جواد قندیل با تأکید بر اینکه نیروهای امنیتی عراق کنترل را در دست گرفته‌اند، افزود: نیروهای عراقی سعی کردند جلوی این اقدامات مزدوران را بگیرند.

وی ادامه داد: روز گذشته برخی از عشایر به کنسولگری‌های ایران رفته و عذرخواهی کردند.

سفیر عراق در ایران اضافه کرد: روز گذشته در وزارت امور خارجه ایران حضور یافتم و عنوان کردم که تعرض و اقدامات برخی افراد خدشه‌ای به روابط ایران و عراق وارد نمی‌کند و این روابط هر روز عمیق‌تر خواهد شد.

[ad_2]