سید غلامرضا موسوی در اظهار کرد وگویی با ایسنا در مورد اینکه آیا برای اکران خصوصی فیلم های جشنواره تنگنا هایی وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: به صورت کلی نمایش فیلم های جشنواره فجر دو وجه دارد که یکی نمایش های رسمی جشنواره است و طبعا هر تهیه کننده می پذیرد فیلم اش چند نمایش رسمی در جشنواره […]

سید غلامرضا موسوی در اظهار کرد وگویی با ایسنا در مورد اینکه آیا برای اکران خصوصی فیلم های جشنواره تنگنا هایی وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: به صورت کلی نمایش فیلم های جشنواره فجر دو وجه دارد که یکی نمایش های رسمی جشنواره است و طبعا هر تهیه کننده می پذیرد فیلم اش چند نمایش رسمی در جشنواره داشته باشد.

او اضافه کرد: اما طبق معمول همزمان با جشنواره یکسری اکران های غیررسمی هم وجود دارد نظیر آنچه در خانه سینما یا شورای عالی تهیه کنندگان انجام می گردد و در کل هیچ نمایشی بدون موافقت تهیه کننده نیست، یعنی حتی در نمایش های رسمی هم اگر فیلمی به سانس خارق العاده دست یافته باید با مجوز تهیه کننده نمایش داده گردد.

این تهیه کننده سینما دنبال کرد: جدا از این ها به صورت طبیعی بعضی موسسات یا وزارتخانه ها هر سال علاقه مند می باشند فیلم های جشنواره را نشان دهند که باید از تهیه کنندگان یا نمایندگان آنان یا شورای عالی تهیه کنندگان اذن بگیرند و هزینه نمایش فیلم را هم به تهیه کننده پرداخت کنند. در نتیجه طبق معمول تهیه کنندگان مجاز می باشند در صورت تمایل فیلمی را برای نمایش در اختیار قرار دهند و به ازای نمایش آن هزینه بگیرند. با این وجود نکته با اهمیت در این باره این هست که فیلم ها باید پروانه نمایش لازم را از سازمان سینمایی داشته باشند.

انتهای پیام