معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: همزمان با شهادت امام جواد(ع) آستان مقدس امامزاده مبرقع(ع) پذیرای بیش از چهار هزار زائر و مجاور است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی عزیزی ظهر امروز در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده مبرقع(ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به زندگی امام محمدتقی(ع) اظهار داشت: این امام همام در سال ۱۹۵ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمدند، و به مدت ۱۷ سال رهبری شیعیان را به عهده داشتند، این امام همام مزین به داشتن صفات و ویژگی‌های بارز اخلاقی بسیاری بودند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان اینکه امامزاده مبرقع یک امامزاده واجب‌التعظیم است، گفت: ایشان فرزند بلافصل امام محمدتقی(ع)، برادر تنی امام هادی(ع) هستند، امامزاده مبرقع(ع) انسانی عالم بوده و از امام محمدتقی(ع) نقل شده که حضرت موسی مبرفع(ع) جد سادات رضوی، تقوی، نقوی و برقعی است.

وی به تشریح برنامه‌های سالروز شهادت امام جواد(ع) از سوی این آستانه پرداخت و اظهار داشت: اهدای بسته‌های تبرکی شامل گل، معرفی نامه زندگی امامزاده موسی مبرقع(ع) و نمک و پخت چهار هزار پرس غذا در دستور کار این آستان قرار دارد.

عزیزی بیان کرد: سال گذشته همزمان با شب شهادت امام جواد(ع) بیش از سه هزار زائر در آستان امامزاده مبرقع(ع) حضور یافتند و از ویژه‌برنامه‌های این آستان بهره‌مند شدند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تعداد امامزاده‌های استان قم را مورداشاره قرار داد و افزود: دسته‌های عزاداری سادات و سایر هیئات مذهبی با اجرای آیین‌های سنتی از نقاط مختلف استان به امامزاده مبرقع(ع) همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) مشرف می‌شوند.

وی بیان کرد: برنامه‌های این آستان در روز ۳۰ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام میرباقری و مداحی حسین نژاد آغاز می‌شود و تا شام ۳۱ مردادماه این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

عزیزی بابیان اینکه بیش از ۵۵۰ خانم و آقا در این امامزاده به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: امامزاده مبرقع(ع) از سالیان گذشته پذیرای زائران داخلی و خارجی بوده است، و با استفاده از ظرفیت رسانه‌های ملی و بین‌المللی توانسته‌ایم پذیرای زائران کشورهای مختلف در این امامزاده باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: همزمان با شهادت امام جواد(ع) آستان مقدس امامزاده مبرقع(ع) پذیرای بیش از چهار هزار زائر و مجاور است.