همزمان با هفته دولت ۱۲ پروژه شرکت آب و فاضلاب شهر قم با حضور استاندار شهر قم و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعتباری بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال بازنمایی و کلنگ‌زنی گردید. به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛مهدی صادقی استاندار شهر قم بعد […]

همزمان با هفته دولت ۱۲ پروژه شرکت آب و فاضلاب شهر قم با حضور استاندار شهر قم و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعتباری بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال بازنمایی و کلنگ‌زنی گردید.

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛مهدی صادقی استاندار شهر قم بعد از آیین افتتاحیه و کلنگ زنی در محل پروزه های آب و فاضلاب در مجلسی که با حضور جمعی از معاونین استانداری، فرماندار و مسئولین استان برگزار گردید ضمن تبریک ایام دهه ولایت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت با قدردانی از اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در شهر قم اظهار کرد: این پروژه‌ها با حمایت‌های بی‌دریغ شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و کوشش و پشتکار مثال‌زدنی مجموعه آب و فاضلاب استان به انجام فرا رسیده است و ما هم خود را مجبور به پشتیبانی این کارهای تاثیرگذار می‌دانیم.

سید مهدی صادقی در ادامه یکی از معضلات جدی بخش پردیسان را مساله فاضلاب ذکر نمود و اضافه کرد: با همت بلند و کار بنیادی و اصولی که در این زمینه انجام شده مشکلات در حال برطرف شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پکیج تصفیه فاضلاب پردیسان عنوان نمود: این تصفیه‌خانه می‌تواند به عنوان نمونه آزموده گردد و اگر کارکرد مؤثری داشت، احداث آن را در سایر نقاط ادامه دهیم.

استاندار شهر قم در انتهاء اظهارات خود با قدردانی از حوصله و شکیبایی مردم و تشکر از همت و کوشش افرادی که در این پروژه‌ها مشارکت و معیت کردند، اظهار کرد: ما این کارهای را برای خودمان و همکارانمان توفیق می‌دانیم.

ضرورت بازچرخانی آب و استفاده از پساب در فضای سبز

وی با بیان اینکه شهر قم با چالش اقلیم و کم بودن آب روبروست، بازچرخانی آب و استفاده از پساب را جزء اولویت‌های وزارت نیرو برای گذر از شرایط کم‌آبی اعلام نمود و اظهار کرد: در کمال خوشبختی این مبحث جزء اولویت‌های مجموعه استان شهر قم قرار گرفته و با معیت مسئولان استان زیرساخت‌های خوبی در راستای جمع‌آوری، جابه جایی و تصفیه فاضلاب شکل گرفته است.

جانباز با اشاره به اینکه مساله فاضلاب پردیسان جزء دغدغه‌های مردم و مسئولین استان شهر قم بود اضافه کرد: در همین راستا علی رغم اینکه این پروژه اعتباری هم نداشت با حمایت‌های استاندار و سایر مسئولین استان پروژه فاضلاب پردیسان با درایت مهندسی در دست اجرا جای گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه پساب این تصفیه‌خانه با کیفیت خوبی تولید می‌شود،تصریح کرد: این پساب باید به استفاده فضای سبز شهر برسد و امید داریم بتوانیم با مشارکت مسئولین استان شاهد این اتفاق بزرگ باشیم تا شهر قم به عنوان آزمایشی موفق در کشور معرفی گردد و این تجربه را در سایر نقاط کشور اجرایی کنیم.

وی شروع اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر پردیسان و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب محلی پردیسان را من جمله کارهای انجام شده برای برطرف مشکل این منطقه اعلام نمود و بر ضرورت احداث تصفیه‌خانه‌های محلی در این منطقه تاکید کرد.

باید خودمان را با شرایط کم‌آبی سازگار کنیم

جانباز با بیان اینکه قرار بر این نیست که اقلیم تغییر جدی کند، بر ضرورت هماهنگی با شرایط کم‌آبی تاکید کرد و با اشاره به سرانه بالای استفاده آب در شهر قم عنوان نمود: مشوق‌هایی را در ماه‌های آینده به استان‌ها خواهیم داد تا مشترکینی که الگوی استفاده را رعایت می‌کنند مورد تشویق مادی قرار گیرند.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ تا ۲۸ درصدی استفاده آب با استفاده از امکانات کاهنده استفاده ابراز کرد: ما این مجوز را به شرکت آب و فاضلاب شهر قم به عنوان آزمایشی می‌دهیم که امکانات کاهنده استفاده را به طور تقسیط بلندمدت به مردم واگذار و طی قبوض بلندمدت هزینه آن را دریافت کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر ضرورت کوشش برای کاهش استفاده سرانه آب در استان شهر قم تاکید کرد و اظهار کرد: باید آبی که با مشکلات و عدم اطمینان، از بالادست در اختیار مردم قرار می‌گیرد مناسب‌تر از شرایط فعلی استفاده گردد.

حل مسائل آب و فاضلاب شهر قم جزء اولویت‌های وزارت نیرو است

ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم، معیت، همدلی و حمایت‌های استاندار شهر قم را در اجرای پروژه عمرانی بویژه پروژه‌های آب و فاضلاب با اهمیت بررسی کرد و دنبال کرد: حل مسائل و مشکلات آب و فاضلاب شهر قم جزء اولویت‌های مجموعه وزارت نیرو است.

حمیدرضا جانباز با بیان اینکه شهر قم از انگشت شمار منطقه های کشور است که هم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و هم از اعتبارات بانک توسعه اسلامی در بخش‌های آب و فاضلاب بهره‌مند شده است،یادآورشد: تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب بزرگ شهر شهر قم نیز من جمله پروژه‌هایی که است که از اعتبارات بانک توسعه اسلامی بهره‌مند است که با تکمیل آن، آب با کیفیت در اختیار شهروندان و روستایی استان شهر قم قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری بازنمایی و کلنگ زنی پروژه‌های آب و فاضلاب در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به انجام خواهد رسید تصریح نمود: سال کنونی در ۷۹۰ روستای کشور پروژه‌های قابل بازنمایی داریم که ۵۰۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند گردید.

وی با بیان اینکه در بخش فاضلاب نیز از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی کارهای بسیار خوبی در شهر شهر قم صورت گرفته است، گفته بود: بهره‌برداری از شبکه‌های فرعی، کلیدی و جابه جایی فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب من جمله این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به پروژه‌های فاضلاب در دست اجرا در نقاط متفاوت کشور، از بازنمایی ۵ تصفیه‌خانه اطلاع داد وگفت: پکیج فاضلابی که روز گذشته در شهر قم بازنمایی گردید یکی از این مجموعه‌ها است.

مشکلات فاضلاب پردیسان در حال برطرف شدن است

معاون امور عمرانی استاندار شهر قم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۴ سال از عمر پردیسان می‌گذرد اظهار کرد: نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت طی این مدت زمان کم در این منطقه ساکن گردیدند که این سکونت فزاینده اراده جدی برای تأمین زیرساخت‌ها می‌خواهد.

دکتر محسن بهشتی کم بودن فضای سبز و ترافیک را از کمبودهای پردیسان ذکر نمود و اظهار کرد: با بازنمایی بلور آیت‌الله بروجردی معضلات ترافیکی بلوار غدیر به طور چشمگیری کاهش پیدا نموده است و امید داریم با معیت مدیریت حوزه و دوباره فعال شدن بلوار شهید آوینی معضل ترافیک پردیسان به شهر قم برطرف گردد.

وی با اشاره به تأکید استان برای تأمین زیرساخت‌های پردیسان، یکی از مطالبات کلیدی مردم این منطقه را در بخش فاضلاب دانست و عنوان نمود: در سال‌های موخر با تأکید مسئولین پروژه‌هایی در مورد برطرف این مشکل صورت گرفته است که امید داریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها مشکلات نیز برطرف گردد.

وی با اشاره به تصمیم های شورای برنامه‌ریزی استان برای توسعه فضای سبز پردیسان اظهار کرد: حدود ۲۵۰ هکتار از زمین های اطراف بلوار آیت‌الله بروجردی برای توسعه فضای سبز مدنظر داشته شده که با توجه به کم بودن آب نیز برای آبیاری آن نیز بر ضرورت استفاده از پساب تاکید شده است.

بازنمایی ۲ حلقه چاه و تکمیل رینگ‌های آبرسانی شهر شهر قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان شهر قم نیز در این مراسم به عرضه گزارشی از کارهای و فعالیت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب استان پرداخت و با قدردانی از حمایت‌های استاندار و معاونین استاندار و ریاست سازمان برنامه و بودجه تصریح نمود: معیت مجموعه استانداری در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در سطح استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

علی جان صادق پور در بخش دیگری از اظهارات خود به تعریف پروژه‌های قابل بازنمایی و کلنگ زنی در هفته دولت پرداخت و اظهار کرد: امروز با حضور استاندار شهر قم و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ۱۲ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان شهر قم با اعتباری بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال بازنمایی و کلنگ زنی گردید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان شهر قم تصفیه‌خانه فاضلاب محلی پردیسان با حجم ۴۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و اجرای فاضلاب طرح تکمیلی فاضلاب شهرک قدس را از مهم‌ترین پروژه‌های مورد بهره‌برداری ذکر نمود و اظهار کرد: در مجموع این دو پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در مدار بهره‌برداری جای گرفت.

وی یادآورشد: از این تعداد پروژه ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال بازنمایی و ۳ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیارد ریال کلنگ زنی گردید.

وی احداث نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک) با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر را نیز من جمله پروژه‌هایی ذکر نمود که روز گذشته کلنگ زنی گردید.

صادق‌پور علاوه بر این بهره‌برداری از بیشتر از ۳۰ هزار متر شبکه فاضلاب و بالغ بر ۵۳ هزار متر شبکه آب، بازنمایی ۲ حلقه چاه و تکمیل رینگ‌های آبرسانی شهر شهر قم اطلاع داد.