[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد با بیان اینکه ایمان به خداوند و اعتقاد به آخرت انسان را به جهاد در راه خدا ترغیب می‌کند، افزود: دشمن برای فعالیت‌های خود اهداف شناخته شده‌ای دارد که […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد با بیان اینکه ایمان به خداوند و اعتقاد به آخرت انسان را به جهاد در راه خدا ترغیب می‌کند، افزود: دشمن برای فعالیت‌های خود اهداف شناخته شده‌ای دارد که انسان می‌تواند با شناختن این اهداف با آنها مبارزه کند.

وی بیان کرد: افراد بی ایمان به دو دلیل اذن جهاد می‌گیرند یکی اینکه ممکن است به دنبال فرار از جهاد باشند یا گاهی از روی نفاق و ظاهر سازی اذن می‌گیرند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به ضرورت پژوهش در صفات و افعال خداوند، افزود: ذات خداوند برای هیچ انسانی قابل فهم و درک نیست اما تلاش برای شناخت صفات خداوند ضروری است.

وی بیان کرد: افراد دهن بین در زندگی با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند زیرا این افراد با ساده لوحی هر چیزی که دیگران بگویند را باور می‌کنند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه افراد دهن بین در ارتش اسلام موجب تضعیف روحیه دیگران می‌شوند، افزود: افراد دهن بین در ارتش تحت تأثیر منافقین قرار می‌گیرند و مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم برخورد هوشمندانه با منافق افزود: منافق در لباس دوست ظاهر می‌شود و طوری ضربه می‌زند که انسان فکرش را هم نمی‌کند و با ظاهرسازی اهداف شوم خود را پیش می‌برد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه کار خیر نیازی به استخاره ندارد، افزود: افراد با ایمان برای جهاد اذن نمی‌گیرند در حالی که منافقان برای جهاد دچار تردید می‌شوند و به دنبال اذن پیامبر (ص) برای جهاد نکردن هستند و صحنه سازی می‌کنند.

[ad_2]