[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه قم، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عصر امروز در جمع طلاب، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم نعمت‌های خود را یادآوری کرده است، اظهار کرد: تاکید بسیاری به ما شده تا نعمت‌های الهی را به یاد داشته و شکر آن را بجای آوریم.وی با بیان اینکه […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه قم، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عصر امروز در جمع طلاب، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم نعمت‌های خود را یادآوری کرده است، اظهار کرد: تاکید بسیاری به ما شده تا نعمت‌های الهی را به یاد داشته و شکر آن را بجای آوریم.
وی با بیان اینکه برقراری نظام اسلامی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است، عنوان کرد: ازجمله بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند برای ما پیامبران و معصومین(ع) بودند که بنی آدم در کمال ناسپاسی موجب آزار و اذیت و حتی شهادت آن‌ها شدند.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه افراد بسیاری به دنبال تضعیف روح اسلام و تشیع بودند و همچنان هم هستند، مطرح کرد: در زمان قبل انقلاب نیز حکومت به دست این افراد افتاده بود که بانوان حتی برای حفظ حجاب و چادر خود نیز با مشکل مواجه بودند.
وی با بیان اینکه خداوند کارهای بزرگ را بدست افراد بزرگ اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند این بساط ظلم و فساد را بدست طلبه‌ای که بر حسب احساس وظیفه شرعی مقابل این دولت قیام کرده بود برچید.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه کار عالم بدست خداست و هرچه او بخواهد رقم می‌خورد، تصریح کرد: نعمت‌های عظیمی که خداوند در اختیار ما قرار داده است وظایف سنگینی را نیز برای ما در ادامه دارد.
وی با بیان اینکه زندگی ابدی ما در یک عالم دیگر بوده و نعمت‌ها ابزار امتحان برای سعادت ابدی است، ابراز کرد: رفتار ما انسان‌ها با دین، قرآن و شریعت نشان دهنده شکرگذاری انسان‌ها در مقابل نعمت‌های بی‌پایان الهی است.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروزه شاهد بی‌وفایی نسبت به قرآن کریم هستیم، بیان کرد: از برکات پیروزی انقلاب می‌توان به آزادی رفتار و برگزاری کرسی‎‌های اسلامی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه غفلتی که به طور کلی برما حاکم شده است مورد پسند و رضایت خداوند نخواهد بود، اضافه کرد: خداوند نیز در قرآن کریم از غفلت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بلاهای عمومی یاد کرده است که تمام مردم از آن در امان نخواهند بود.
آیت الله مصباح یزدی از غرور به عنوان یکی دیگر از آفت‌های عمومی یاد کرد و گفت: ناآگاهی و خودمحوری ریشه تمام مصیبت‌ها و بلاهایی است که در طول تاریخ گریبان انسان‌ها را گرفته است و اگر بخواهیم به آن هدفی که خداوند برای ما قرار داده است برسیم باید با این دو آفت مبارزه کنیم.
انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]