سخنگوی شورای هماهنگی اصولگرایان قم از بررسی سوابق و برنامه‌های کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه مرحله برای حضور در لیست این شورا خبر داد.

به گزارش شهر کریمه حجت‌الاسلام دکتر ناطقی با بیان اینکه سوابق و برنامه‌های کاندیداهای انتخابات مجلس در سه مرحله در این شورا بررسی می‌شود گفت: در مرحله نخست سوابق نامزدها در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای هماهنگی اصولگرایان قم که متشکل از نمایندگان ۲۹ حزب رسمی و مجموعه‌های مردم‌نهاد و معتمدین شهر است، بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه از کاندیداهایی که سوابق و برنامه‌های قابل توجهی دارند برای مصاحبه و گفتگوی حضوری دعوت به عمل می‌آید، یادآور شد: از بین این افراد نیز تعدادی که امتیازات بیشتری از شاخص های ۲۰گانه کسب کرده باشند دعوت می شود تا در مرحله سوم گزینش حاضر شوند.

سخنگوی شورای هماهنگی اصولگرایان قم با بیان اینکه در نهایت ۳ نفر به عنوان لیست پیشنهادی این شورا به مردم انقلابی و بصیر استان معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود نیمی از داوطلبان که علاقه‌مند بودند در این لیست قرار بگیرند، برای مصاحبه حضوری به دفتر این شورا دعوت شده و برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند.

وی اشرافیت به اصل ولایت مطلقه فقیه و التزام عملی به آن، داشتن روحیه انقلابی و کار جهادی، حسن شهرت و تدین و ساده زیستی و مردمی بودن، سوابق اجرایی و مدیریتی، اعتقاد به کار جمعی و تشکیلاتی، شناخت قوانین و مقررات و مناسبت‌های قوه مقننه، داشتن طرح و برنامه برای معضلات اقتصادی و فرهنگی، شناخت آسیب‌ها و ظرفیت‌های استان و اعتقاد به بیانیه گام دوم انقلاب را از جمله شاخص های مهمی یاد کرد که در بررسی سوابق و برنامه‌های کاندیداها به آن توجه می‌شود.

حجت‌الاسلام ناطقی در پایان حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب افراد اصلح را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: داوطلبان محترم می‌توانند حداکثر تا پایان روز ۲۱ دی‌ماه سوابق و برنامه‌های خود را به شورای هماهنگی اصولگرایان قم تحویل دهند تا پس از بررسی اولیه از آن‌ها جهت مصاحبه حضوری دعوت شود.