[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، بازی‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ علاوه بر انگیزه‌ای که تیم‌های آسیایی برای حضور پرقدرت در آن به منظور کسب عنوان قهرمانی یا رتبه‌های اول تا سوم دارند، به واسطه اینکه گزینشی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، بازی‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ علاوه بر انگیزه‌ای که تیم‌های آسیایی برای حضور پرقدرت در آن به منظور کسب عنوان قهرمانی یا رتبه‌های اول تا سوم دارند، به واسطه اینکه گزینشی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به همین دلیل بهترین‌ تیم‌های آسیایی با تمام قدرت در این تورنمنت مهم حضور دارند و یکی از تیم‌های همیشه مدعی قهرمانی در آسیا تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران است که محمد محمدنژاد ملی‌پوش باشگاه ایثار قم نیز همراه با این تیم اعزام شده اما یک بازی قمی دیگر به نام سیدمحمدرضا حسینی نیز بعد از سال‌ها بازی در قم و تیم‌های باشگاهی قم در این مسابقات برای تیم ملی افغانستان به میدان می‌رود.

سیدمحمدرضا حسینی که بیش از یک دهه در تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در تمامی سطوح رقابت‌های باشگاهی ایران به میدان رفته و در سه سال اخیر عضو تیم اتحاد معصومیه است، به واسطه تجربه‌های ارزشمندی که از حضور در لیگ کشورمان دارد و افتخارات متعددی که کسب کرده، با تیم ملی کشورش یعنی افغانستان در رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه بازی خواهد کرد.

حسینی که همراه با ایثار قم و اتحاد معصومیه قهرمانی در لیگ‌های ایران را تجربه کرده، تیم ملی افغانستان را در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در حالی همراهی می‌کند که اخیرا همراه با این تیم در تورنمنت جام حناهود لبنان حضور داشت و با کسب چهار پیروزی مقتدرانه برای دومین بار به مقام قهرمانی دست یافت.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر افغانستان همراه با بازیکن شاخته شده قمی‌ها و ملی‌پوش خود یعنی سیدمحمدرضا حسینی ابتدا با نتیجه ۹۰ بر ۳۰ از سد لیبی عبور کرد، سپس ۵۹ بر ۱۷ فلسطین را برد، در بازی سوم با حساب ۶۹ بر ۳۱ سوریه را مغلوب کرد و با برتری ۷۲ بر ۱۴ مقابل تیم ملی لبنان عنوان قهرمانی را کسب کرد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر افغانستان بعد از این قهرمانی روزهای هشتم تا شانزدهم آذر ماه در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه انتخابی پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ به میزبانی تایلند به میدان می‌رود، تورنمنتی که رویارویی احتمالی محمد محمدنژاد و سیدمحمدرضا حسینی بازیکنان قمی این رشته در ترکیب تیم‌های ملی ایران و افغانستان از جذابیت‌های آن برای قمی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲

[ad_2]