[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، گفت: یکی از سؤال‌هایی که در طول تاریخ انسان همواره به دنبال پاسخی برای آن بوده هدف از آفرینش است. وی با بیان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، گفت: یکی از سؤال‌هایی که در طول تاریخ انسان همواره به دنبال پاسخی برای آن بوده هدف از آفرینش است.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن کریم از خلقت به عنوان امری هدفمند یاد شده است، افزود: انسان‌ها دارای صفات و ویژگی‌های متفاوتی هستند که هدف از خلقت بروز این استعدادهاست.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مقایسه هدف خلقت با فعالیت‌ها و اعمال انسان امری نادرست است، افزود: خداوند برای خلقت انسان اهداف خاصی را داشته است که انسان باید این اهداف را به خوبی بشناسد و در این مسیر گام بردارد زیرا گاهی ممکن است در مسیری مخالف اراده خداوند از خلقت گام بردارد.

وی بیان کرد: انسان باید استعدادهای خود را به عنوان یکی از اهداف خلقت به خوبی بشناسد زیرا بر اساس آموزه‌های دینی، این استعدادها در آخرت بروز پیدا می‌کند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: پرستش و بندگی یکی دیگر از اهداف خلقت انسان است که باید در زندگی به آن توجه شود.

تمامی اعمال انسان در این دنیا برای جبران نقص است

وی اظهار کرد: خداوند به سعادت و شقاوت انسان‌ها علم دارد اما انسان‌ها با اعمال و رفتار خود مسیر سعادت و شقاوت را مشخص می‌کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه تمامی اعمال انسان در این دنیا برای جبران نقص است، افزود: دنیا مکانی زودگذر است و در آخرت است که نواقص از بین می‌رود و استعدادهای انسان به صورت کامل بروز پیدا می‌کند.

وی داشتن زندگی هدفمند را یکی از عوامل موفقیت در زندگی دانست و افزود: مهمترین آفتی که امروزه زندگی نسل جوان را تهدید می‌کند بی هدفی است.

حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: متأسفانه رواج بیکاری در میان جوانان موجب بی هدفی آنها در زندگی شده است اما با خانه نشینی مشکل بیکاری برطرف نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: از دیگر مواردی که موجب موفقیت در زندگی می‌شود می‌توان مشورت با افراد با تجربه، برنامه‌ریزی و پرداختن به امور واجب اشاره کرد.

[ad_2]