عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اصل رسیدگی به محرومان از طریق عمل قربانی‌ و اطعام در فرهنگ اسلامی مستحب است

به گزارش شهر کریمه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی اظهار کرد: اعیاد در فرهنگ اسلامی به معنای جشن گرفتن موفقیت در مسیر سعادت و قرب الهی است. عید قربان برای کسانی است که در مسیر حج موفق می‌شوند و با انجام اعمال حج در زمینه تقرب به خدا و پیمودن مسیر سعادت قدم برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه عید قربان برای همه مسلمین است گفت: پایان پیمودن مسیر الهی در عید قربان با خدمت به بندگان، اطعام و تأمین بخشی از معیشت دیگران منتهی می‌شود و اصل رسیدگی به محرومان از طریق عمل قربانی‌ و اطعام در فرهنگ اسلامی مستحب است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی به اهمیت قربانی کردن در عید قربان اشاره کرد و افزود: قربانی کردن فعالیت خالصانه برای تقرب به خداوند بوده و گام دیگری در مسیر سعادت ابدی است و به این وسیله روحیه سخاوت و انفاق در راه خدا در افراد تقویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قربانی کردن اطعام و تأمین معیشت محرومان را به همراه دارد و سبب خشنودی محرومانی می‌شود که از نظر معیشت دچار مشکل هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: انسان در عید قربان بخشی از آنچه در اختیار دارد را برای خدا و به نفع محرومان می‌بخشدو اقامه نمازهای عید عبادت سیاسی اجتماعی اسلام محسوب می‌شود و کسانی که در نماز شرکت می‌کنند در واقع اقتدار، وحدت و یکپارچگی خود را متجلی می‌کنند.