[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: خاندان آل‌سعود خود را خادم حرمین می‌دانند، ولی ملت مظلوم یمن را به خاک و خون کشیده و مخالفین خود […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: خاندان آل‌سعود خود را خادم حرمین می‌دانند، ولی ملت مظلوم یمن را به خاک و خون کشیده و مخالفین خود را با اره تکه تکه می‌کنند.

وی گفت: آنها با آمریکا و صهیونیست‌ها دست دوستی می‌دهند و با حمایت از تروریست‌های داعشی و تکفیری در عراق و سوریه، فتنه و فساد به راه می‌اندازند.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنی و دوستی خودمان را باید بر اساس ملاک تقوا تنظیم کنیم، اظهار کرد: حب و بغض‌ها نباید جریانی و حزبی باشد، چرا که در انتخابات‌ها خودش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) بیان کرد: توصیه به علم‌آموزی و سوادآموزی نه تنها در کلام بزرگان ما، بلکه در ادیان دیگر هم سابقه داشته است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به فرارسیدن روز میلاد حضرت عیسی(ع) گفت: ایشان می‌فرماید خوشا به حال کسی که آنچه نمی‌داند از دانایان بیاموزد و آنچه می‌داند را به دیگران آموزش دهد.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ و تمدن و پیشرفت و عدالت هستند؛ حوزه در مسیر تعمیق ایمان و معنویت جامعه تاثیر نخست را داشته و دانشگاه در پیشرفت کشور در مسیر رشد و شکوفایی اثر مهمی دارد.

سعیدی گفت: نه حوزه از دانشگاه و نه دانشگاه از حوزه بی‌نیاز است و امام خمینی(ره) هم بر این مبنا بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کردند و رهبری معظم انقلاب نیز بر این مسئله تاکید دارند.

امام جمعه قم افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد رشد و تعالی کمی و کیفی حوزه و دانشگاه هستیم؛ زیبنده است که در هر استان جلسات مشترک میان اساتید حوزوی و دانشگاهی برگزار شده و طلاب و دانشجویان نشست‌های مشترکی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جلسات طولانی با دانشجویان، اساتید و مدیران داشته‌اند، افزود: ایشان در این جلسات رهنمودهای بسیار ارزشمندی در عرصه علم و دانش داشته‌اند که این سخنان می‌تواند برای تعامل حوزه و دانشگاه مفید باشد.

سعیدی با اشاره به اینکه دشمنان چند جنگ امنیتی را در کشورهای مختلف به راه انداخته‌اند، افزود: در ایران اسلامی به برکت رهبری امام خامنه‌ای تیر دشمنان فتنه‌گر و آشوبگران به سنگ خورد و از ملت قهرمان و با بصیرت ایران اسلامی شکست سخت و مفتضحانه‌ای خوردند.

وی تاکید کرد: مسؤولان بدانند راه حل ساماندهی اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است؛ باید با تقویت پول ملی، تحریم معامله‌های دلاری، تقویت اقتصاد دانش‌بنیان، توجه به ابتکارات و جوانان این مرز و بوم، تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه پدیده بدحجابی درون خود مفاسدی از جمله متزلزل شدن بنیان خانواده و کسرت طلاق را به دنبال دارد، یادآور شد: بانوان ضمن حفظ کرامت و شخصیت خودشان، به حفظ خانواده‌ها از آسیب‌ها بیاندیشند و در راه رضای خدا برای حفظ جامعه و جوانان به حفظ حجاب اهتمام داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کسانی که برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند بدانند در برابر قرآن کریم به خداوند متعال سوگند می‌خورند و متعهد می‌شوند پاسدار حریم اسلام بوده و حافظ نگهبان مبانی جمهوری اسلامی ایران باشند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: از هم اکنون کسانی که کاندیدا شده‌اند بدانند اگر انتخاب شدید و خودتان را در گرو این تعهدات قرار دادید با خدا عهده کرده اید که حق این ملت را رعایت کرده و مردم هم چنین انتظاری دارند. متاسفانه برخی نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند و دنبال زد و بند هستند و آنها بدانند که نماینده ملت نیستند.

وی با اشاره به مشکلات مردم خوزستان گفت: مردم در خوزستان و دیگر نقاط گرفتار مشکلات فراوانی بوده و آب همه زندگی آنها را فراگرفته است؛ مسؤولان باید کمر همت ببندند و به صورت ریشه‌ای این مشکلات عدیده را حل کنند.

انتهای پیام/۲۲۵۸*۴۰/ح

[ad_2]