[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز شنبه در دیدار جمعی از اعضای مجمع طلاب جانباز حوزه‌های علمیه که در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، تصریح کرد: ایثار و فداکاری در حفظ و حراست از نظام اسلامی نقش بسیار مهمی دارد. وی با اشاره به اهمیت همکاری همه دستگاه‌های حوزه با مجمع […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز شنبه در دیدار جمعی از اعضای مجمع طلاب جانباز حوزه‌های علمیه که در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، تصریح کرد: ایثار و فداکاری در حفظ و حراست از نظام اسلامی نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری همه دستگاه‌های حوزه با مجمع طلاب جانباز، افزود: مجمع طلاب حوزه باید در همه عرصه‌ها سرآمد و الگو باشد.

امام جمعه قم تأکید کرد: یک مجموعه برای پیشرفت باید دارای برنامه و طرح باشد.

وی با اشاره به لزوم تدوین برنامه جامع برای کارها و اهداف پیشرو افزود: باید در اجرای برنامه‌های خاص بازنگری‌های لازم صورت گیرد تا با دقت و جامعیت این برنامه‌ها خدمت مقام معظم رهبری نیز عرضه شود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: تدوین اسناد راهبردی و برنامه‌های پنج ساله حوزه بر مبنای واقعیت‌های بیرونی جامعه در دستور کار حوزه است.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح آمایش ۴۰ دستگاه مرتبط با حوزه‌های علمیه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و مقدمات لازم برای امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: خلأ موجود در برخی از رشته‌ها در درختواره جدید حوزه علمیه مرتفع شده است.

وی حوزه را موظف به پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی کرد و افزود: تدوین رشته‌های جدید برای تحقق این مهم مورد توجه قرار گرفته است و مجمع طلاب جانباز نیز باید به مرور به این رشته‌ها و تخصص‌ها ورود پیدا کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اجرای طرح کارویژه‌های روحانیت در عصر جدید تصریح کرد: در  این طرح، به بیش از ۲۰۰ کار ویژه و مسئولیتی که متوجه حوزه و روحانیت است پاسخ داده می‌شود که این امور نیز در چهار گروه تنظیم شده است.

وی با اشاره به انجام مطالعات راهبردی و حوزه انقلابی افزود: حوزه انقلابی، حوزه پاسخگو است و سعی نیز بر این است که حوزه به این نقش برسد.

مدیر حوزه علمیه سراسر کشور تأکید کرد: توجه به خانواده ایثارگران و جانبازان امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

[ad_2]