[ad_1] سیده مریم طباطبایی ندوشن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت ترویج کتاب خوانی اظهار کرد: هر جامعه، شهر، کشور، سازمان و خانواده‌ای به اندازه مطالعه اش رشد می‌کند. وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی جامعه با کتابخوانی محقق می‌شود، افزود:در جامعه امر به کتاب خوانی و مطالعه موضوع […]

[ad_1]

سیده مریم طباطبایی ندوشن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت ترویج کتاب خوانی اظهار کرد: هر جامعه، شهر، کشور، سازمان و خانواده‌ای به اندازه مطالعه اش رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی جامعه با کتابخوانی محقق می‌شود، افزود:در جامعه امر به کتاب خوانی و مطالعه موضوع بسیار مهمی است که هر سرمایه گذاری در این زمینه، ارزش افزوده‌های قابل توجهی در کوتاه مدت ایجاد می‌کند.

محقق و نویسنده حوزه خانواده با اشاره به نقش کتاب در افزایش هوش کودکان تصریح کرد: فرزندی که به مطالعه می‌پردازد دو تفکر خلاق و نقاد در وی پرورش پیدا می‌کند، و چنانچه این دو تفکر در افراد یک جامعه، تقویت شود، تحقق توسعه پایدار سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.

نویسنده بیش از ۵۰ مقاله در حوزه خانواده و تربیت فرزند افزود: اساس خلّاقیت تخیل است و هنگامی که فردی مطالعه می کند یا برای کودکی کتاب خوانده می‌شود، تخیل او به پرواز در می‌آید و به پرورش تخیل می‌پردازد بنابراین ضمن اینکه آموزه‌های اخلاقی و تربیتی به فرد منتقل می‌شود، تقویت خلاقیت و تفکر خلاق نیز اتفاق می‌افتد .

طباطبایی ندوشن ادامه داد: کودک و نوجوانی که عادت به مطالعه می‌کند ضمن پرورش تخیل به نگاه نقاد و تفکر نقاد نیز دست می‌یابد و این تفکر، باعث وسعت فکر و بینش درونی می‌شود.

وی افزود: بینش درونی معادل بصیرت است و فردی که تفکر نقاد دارد، شجاعت فرارفتن از چارچوب‌های ذهنی مرسوم را پیدا کند و به مسائل، نگاهی متفاوت و ویژه دارد و راه حل‌های خلاقانه‌تر، عقلانی‌تر و اخلاقی تری برای مسائل می‌یابد.

این روزنامه نگار با تاکید بر اهمیت نقش والدین در ایجاد عادت مطالعه در فرزندان افزود: بهترین روشی که والدین می‌توانند عادت به مطالعه را در فرزاندانشان درونی کنند، کتابخوانی برای آنها از سنین خردسالی است.

وی گفت: بسیاری از خردسالان، ازکتابخوانی والدین بویژه در هنگام خواب استقبال می‌کنند چرا که به آرامش می‌رسند و این برای یک خردسال، نوعی وقت گذاشتن والدین برای وی تلقی می‌شود، بنابراین از بدو زندگی احساس خوشایندی نسبت به کتاب و مطالعه پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عادت به مطالعه در افراد جامعه، نسبت مستقیمی با کاهش ناهنجاری‌ها، موفقیت‌های کاری و حرفه‌ای، ارتباط موفق زوجین، تربیت صحیح فرزندان و افزایش رعایت اخلاق در مراودات اجتماعی و سیاسی دارد.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]