[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مهرداد غضنفری در نشست خبری که ظهر چهارشنبه در آستانه دهه کرامت در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید نامگذاری شد که حسب پیگیری دغدغه رهبری یکی از محورهای مهم فعالیت ها در مسیر تسهیل […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مهرداد غضنفری در نشست خبری که ظهر چهارشنبه در آستانه دهه کرامت در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید نامگذاری شد که حسب پیگیری دغدغه رهبری یکی از محورهای مهم فعالیت ها در مسیر تسهیل امور اقتصادی است.

وی با بیان اینکه برای رونق تولید باید تسهیل صورت بگیرد، گفت: در این راستا ۱۲۸ جلسه اصلی و فرعی برگزار شد که ۷۲ درصد مصوبات آنها به اجرا رسید و ۱۶ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم با اشاره به وجود منابع بانکی خوب در قم گفت: سال گذشته هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان منابع بانکی به چرخه تولید قم تزریق شد که ۲۰ هزار شغل را در این استان تثبیت کرد.

وی همچنین بودجه عمرانی در قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته ۲۴۹ میلیارد تومان به بخش عمران قم اختصاص یافت که این مبلغ با رشد شش ونیم درصدی به ۲۶۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.

غضنفری با اشاره به بودجه اجرای پروژه‌ها در قم اضافه کرد: استان قم به حضور بخش خصوصی بیش از پیش نیاز است که در این راستا می‌شود به اجرای پروژه تولید انرژی خورشیدی اشاره کرد که برای یک مگاوات تولید انرژی نیاز به یک میلیون دلار هزینه نیاز داریم که در این راستا لازم است بخش خصوصی ورود پیدا کند.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست شهرک‌های صنعتی قم در واگذاری زمین بیان کرد: در چهار ماهه نخست سال ۵ برابر مدت مشابه سال قبل زمین یعنی در حدود ۳۰ هکتار در شهرک‌های صنعتی واگذارشده است.

[ad_2]