[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، محمود سیجانی در جلسه شورای توسعه صادرات استان که در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی غم بزرگی بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی جزو افرادی بود که نه‌تنها در کشور ما بلکه در تمام منطقه دوست داشتنی بود. […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، محمود سیجانی در جلسه شورای توسعه صادرات استان که در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی غم بزرگی بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی جزو افرادی بود که نه‌تنها در کشور ما بلکه در تمام منطقه دوست داشتنی بود.

وی با بیان اینکه استان قم جزو نخستین استان‌هایی بود که برای حضور در بازار اوراسیا اقدام کرد، عنوان کرد: جلسات متعددی در این خصوص در استان و تهران برگزار شده بود و تعداد بسیاری از تولید کنندگان و صادرکنندگان استان در این جلسات حضور داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی تولید بوده‌ایم، مطرح کرد: اگر گمرک آمار کامل و جامع را به ما ارائه دهد می‌توانیم با تجزیه و تحلیل موارد مختلف به یک نقشه راه موثر دست پیدا کنیم.

وی از صدور کارت‌های بازرگانی در استان یاد کرد و گفت: ارزش صادرات طی ۹ ماه گذشته در مبدا تولید حدود ۱۷۱ میلیون دلار و در گمرک حدود ۱۰۸ میلیون دلار بوده است درحالی که در سال گذشته این مقدار در مبدا تولید ۲۱۸ میلیون دلار و در گمرک ۱۵۷ میلیون دلار بوده است.

سیجانی ادامه داد: محصولات فلزی، مواد پلاستیکی، محصولات مختلف صنایع شیمیایی، فرآورده‌های آرد و غلات، ماشین آلات مکانیکی، الیاف غیرمصنوعی، سوخت و روغن‌های معدنی، آلمینیونم و صنایع ساخته شده از آن و کفش و کتونی ۸۶ درصد ارزش صادرات استان را به خود اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]