[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام علی راد صبح دوشنبه در نشست خبری «سومین جشنواره علمی سیره امام رضا (ع)، آموزه‌ها و کارکردها» که در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا (ع)، اظهار داشت: جشنواره امسال در تنوع برنامه‌ها و گستره جغرافیایی آن با […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام علی راد صبح دوشنبه در نشست خبری «سومین جشنواره علمی سیره امام رضا (ع)، آموزه‌ها و کارکردها» که در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا (ع)، اظهار داشت: جشنواره امسال در تنوع برنامه‌ها و گستره جغرافیایی آن با دو همایش پیشین متفاوت است.

وی ادامه داد: در دو جشنواره پیشین نشست‌های علمی و همایش برنامه را اجرا کردیم، اما جشنواره امسال در ۵ محور کرسی‌های ترویجی و نشست‌های علمی، سیره امام رضا (ع) در گفتار استادان حوزه و دانشگاه، طرح مدرسه تابستانی رضوی، سومین همایش علمی سیره امام رضا (ع) و نمایشگاه کتاب رضوی برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در قم با اشاره به اینکه در محور اول دو کرسی ترویج و دو نشست علمی رویکرد تمدنی و سیره امام رضا چهارشنبه ۱۲ تیرماه ساعت ۱۰ صبح در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در قم برگزار می‌شود، افزود: محور دوم جشنواره سیره امام رضا (ع) در گفتار استادان حوزه و دانشگاه است که با همکاری رادیو معارف در برنامه اندیشه‌ها از ۱۲ تا ۲۲ تیرماه ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه اجرا می‌شود.

وی گفت: مدرسه تابستانی رضوی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که در شهرهای اصفهان، ارومیه، شیراز، میاندوآب، یزد و مازندران با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه و متخصص در حوزه سیره امام رضا (ع) با موضوعات سبک زندگی رضوی با تأکید بر مسائل زن و خانواده و مدرسه میراث تفسیری و حدیثی امام رضا (ع)، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام راد بیان کرد: همایش علمی سیره امام رضا (ع) با مشارکت انجمن‌های علمی حوزه مانند انجمن مدیریت حوزه علمیه و انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه، ۲۳ تیرماه در سالن موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

میزگردهای همایش سیره مدیریتی امام رضا (ع)

وی اضافه کرد: در این همایش میزگرد سیره مدیریتی امام رضا (ع) را در سه محور آینده پژوهی در سیره امام رضا (ع)، مدیریت بحران امام، در سیره امام رضا (ع) و روش شناسی سیره مدیریتی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در قم ادامه داد: میزگرد دوم با موضوع سیره امام رضا (ع) در تبیین حکمت شیعی و میزگرد سوم با موضوع میراث و آموزه‌های فقهی امام رضا (ع) در سه محور میراث فقهی امام رضا (ع) گونه‌ها و اعتبار، فلسفه فقه در احادیث امام رضا (ع) و قواعد استنباطی فقهی در احادیث امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: آخرین برنامه جشنواره علمی سیره امام رضا (ع)؛ آموزه‌ها و کارکردها، نمایشگاه کتاب رضوی است که واقع در چهار راه شهدا، ابتدای خیابان صفاییه، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آُستان قدس رضوی از ۱۳ تا ۲۳ تیر برپا می‌شود و عموم علاقه‌ندان می‌توانند به این نمایشگاه مراجعه کنند.

[ad_2]