[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری «جشنواره فرهنگی فروشنده و فروشگاه برتر» که ظهر شنبه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت خاص فرهنگی استان قم، اظهار داشت: وضعیت فرهنگی استان نیاز به عزم جدی برای اجرای برنامه‌های متنوع […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری «جشنواره فرهنگی فروشنده و فروشگاه برتر» که ظهر شنبه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت خاص فرهنگی استان قم، اظهار داشت: وضعیت فرهنگی استان نیاز به عزم جدی برای اجرای برنامه‌های متنوع دارد و با توجه به بافت مذهبی نیازمند برنامه‌های اثربخش و اثرگذار است تا روزبه‌روز آنچه در ظواهر شرعی و در سایر موارد از لحاظ فرهنگی مشاهده می‌شود، شایسته شهر قم باشد.

وی ادامه داد: فرهنگ حجاب و عفاف در استان مذهبی قم از مقولاتی است که اخیراً حساسیت‌هایی از طریق مراجع، نماینده ولی‌فقیه و سایر علما و مسئولان مطرح شده است که باید برای فرهنگ‌سازی این مهم برنامه‌هایی در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: یکی از اولویت‌های جدی حمایت از حرکت‌های مردمی در این عرصه است و باید مردم کمک کنند تا شاهد بازتاب بهتری باشیم و برنامه‌ریزی‌ها اثربخشی لازم را در راستای پاسداشت عفاف و حجاب داشته باشد.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه چهارشنبه‌های زهرایی توسط مؤسسات دنبال می‌شود و این پویش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت می‌شود، عنوان کرد: جشنواره فروشنده و فروشگاه برتر از نگاه مردم با مطالعه و تحقیقات راه‌اندازی شده که جشنواره جدیدی است؛ یکی از مجموعه‌هایی که در ظاهر شهر و ارتباط بین مردم اثربخش و موردتوجه مردم هستند فروشگاه‌ها هستند.

شاخص‌های فروشگاه و فروشنده برتر

وی ادامه داد: این جشنواره فرهنگی با شاخص‌های توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کالای ایرانی، مشتری مداری، تبلیغات فرهنگی، چیدمان و خلاقیت و نوآوری فروشگاهی، انصاف در قیمت، نام مناسب و زیبا برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: باید مردم را دخیل کرد تا بدانیم کدام فروشنده و فروشگاه با شاخص‌های اعلام‌شده برتر هستند؛ در بازخورد اولیه طرح پیامک‌هایی زیادی به ما رسیده و پس از معرفی مردم، توسط مجموعه‌ای از اداره راستی آزمایی و ارزیابی انجام می‎‌شود که مجری اصلی کار انجمن تبلیغات استان است.

حسینی کاشانی بیان کرد: ۲۰ تا ۳۰ فروشگاه در اختتامیه جشنواره معرفی می‌شوند و در هر شاخصی سه فروشگاه معرفی می‌شود که یک فروشگاه نشان جشنواره و دو فروشگاه دیگر به‌عنوان برتر معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید با کمک اصحاب رسانه این جریان سازی صورت بگیرد، اضافه کرد: بازخورد خوب این جشنواره باعث می‌شود تا مردم را در سایر برنامه‌های فرهنگی سهیم کنیم و به مردمی که مشارکت می‌کنند به قید قرعه در مراسم اختتامیه جوایزی اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: همشهریان می‌توانند تا دهم تیرماه نظرات خود را ارسال کنند که ۱۴ تیرماه ولادت حضرت معصومه (س) مراسم اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی افزود: مردم می‌توانند نام و نام خانوادگی خودشان، نام فروشگاه و شاخص مدنظرشان را به سامانه ۱۰۰۰۳۰۲۵۱ ارسال کنند.

وی تصریح کرد: قم به‌عنوان پایلوت برگزاری این جشنواره است و موفقیت ما شرط کشوری شدن طرح است و در این جشنواره، ۱۰ نشان فرهنگ برتر فرهنگ و اقتصاد اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه محدودیتی نداریم که در معرفی فروشگاه بزرگ یا کوچک باشد، یادآور شد: فروشگاهی که مجوزهای لازم و پروانه کسب نداشته باشد از جشنواره کنار گذاشته می‌شوند، حتی اگر شاخص‌های مورد نظر از سوی مردم معرفی‌شده باشد..

جشنواره فروشگاه برتر به تولیدات استان کمک می‌کند

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: لازمه هر تولید فروش است و اگر فروش نباشد تولید در رکود به سر می‌برد؛ اصناف تأثیر زیادی بر مشتری دارند و فروشنده کالایی که مدنظرش است به فروش می‌رساند.

سید ابراهیم صحفی با اشاره به اینکه جشنواره فروشنده و فروشگاه برتر باعث می‌شود تا برای صنایع و تولیدات استان در راستای رونق تولید و ارتقاء کار آن‌ها قدمی برداشته شود، افزود: بازاریان قم متشرع و مذهبی هستند و واحدهای بدون پروانه داریم که مشکلاتی در این واحدها مشاهده می‌شود اما اصناف و واحدهای پروانه دار رعایت موازین عرف، قانون و شرع را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در قم سیاه نمایی علیه حجاب و عفاف می‌شود در حالی که در قسمت‌های خاصی از شهر بی‌حجابی و بدحجابی داریم، گفت: در قم ۴۰ هزار واحد صنفی داریم که ۸ هزار فاقد پروانه هستند که ۶۰ درصد از این واحدها توزیعی و خدماتی و ۴۰ درصد تولیدی و خدمات فنی هستند.

[ad_2]