[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان قم که ظهر شنبه در سالن جلسات شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات در استان قم می‌تواند شرایط را برای ارتقاء جایگاه رسانه‌ها در این استان فراهم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان قم که ظهر شنبه در سالن جلسات شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات در استان قم می‌تواند شرایط را برای ارتقاء جایگاه رسانه‌ها در این استان فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات می‌تواند عاملی مهم برای ایجاد انگیزه بین فعالان مطبوعات در قم باشد، گفت: دیده شدن تولیدات خبری استان قم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات به دلیل ایجاد رقابت سالم بین فعالان رسانه‌ای می‌تواند موجب ارتقاء دانش رسانه‌ای فعالان مطبوعات، افزایش خلاقیت‌های خبری در قم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری دومین جشنواره مطبوعات در قم کارشناسی شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نخستین سال برگزاری این جشنواره در قم بود، نقاط ضعف فراوان و همچنین نقاط قوتی را به دنبال داشت که برای برگزاری دومین جشنواره مطبوعات در قم، این نقاط شناسایی و مورد کارشناسی قرار گرفت.

حسینی کاشانی با اشاره به محوریت خانه مطبوعات قم در روند اجرایی جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های قم، بیان کرد: روند اجرایی این جشنواره از امروز کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره گفت: مقرر شد زمان‌بندی به گونه‌ای صورت بگیرد که فعالان مطبوعات فرصت بیشتری برای شرکت و تولید آثار در این جشنواره را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: علاقمندان در این جشنواره می‌توانند آثار خود که از ۱۷ مردادماه سال ۹۷ تا روز یکم مهرماه ۹۸ منتشر شده را در قالب‌های تعیین شده در فراخوان به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه داوران جشنواره را تعدادی از اساتید مطبوعات معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: امیدواریم مطبوعات و رسانه‌های قم بیش از پیش در زمینه تولیدات مفید و مؤثر اقدام کنند و حضور پررنگی را در جشنواره داشته باشند.

حسینی کاشانی در ادامه به برخی از ویژگی رسانه‌های موفق پرداخت و بیان کرد: پی گیری مطالبات و دغدغه‌های عمومی از مسئولان و همچنین موشکافی این مشکلات و پیگیری آن‌ها از جمله ویژگی رسانه‌های موفق است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به مطالبات مردمی و پیگیری مشکلات آنان از جمله نکاتی است که در جشنواره مطبوعات امسال به آن توجه می‌شود، تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری توسط رهبر انقلاب با عنوان «رونق تولید» در بخش ویژه به این موضوع و «گام دوم انقلاب» توجه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به ظرفیت‌های قم در عرصه مطبوعات، خاطرنشان کرد: استان قم ظرفیت میزبانی از جشنواره ملی مطبوعات دینی را دارد و برای برگزاری جشنواره رسانه‌ها و مطبوعات دینی کشور با محوریت قم به عنوان یک موضوع مهم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم به صورت جدی پی گیری می‌شود.

[ad_2]