[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر دوشنبه در سخنرانی خود در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، گفت: حضرت خدیجه (س) در همسرداری یک اسوه و الگوی بی نظیر بودند. وی ادامه داد: دقت در انتخاب همسر توسط جوانان برای […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر دوشنبه در سخنرانی خود در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، گفت: حضرت خدیجه (س) در همسرداری یک اسوه و الگوی بی نظیر بودند.

وی ادامه داد: دقت در انتخاب همسر توسط جوانان برای جلوگیری از طلاق در آینده ضروری است زیرا انتخاب اولیه اساس استحکام زندگی در آینده است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: سه معنای کلی برای واژه ذکر عنوان شده که بر این اساس برخی ذکر را به آیات قرآن، برخی به جاودانگی مؤمنی که انس با قرآن دارد و برخی دیگر آن را نیازهای عمومی در حوزه‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی تفسیر کرده‌اند.

رابطه عاطفی حضرت خدیجه با پیامبر(ص)

وی با بیان اینکه رابطه عاطفی و اطاعت پذیری از اوصاف سبک همسرداری حضرت خدیجه (س) بوده است، گفت: حضرت خدیجه (س) اشعار بسیار زیادی را در وصف پیامبر (ص) بیان فرموده‌اند که این امر نشان دهنده رابطه عاطفی ایشان با رسول الله (ص) است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه نگاه به زن نباید یک نگاه بهره‌مندی باشد، افزود: در زندگی مشترک باید هر دو طرف در خوشی و سختی‌ها با هم همراه باشند.

وی بیان کرد: کسب رضایت همسر یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت خدیجه (س) است و ایشان با حضور در شعب ابی طالب اوج وفاداری به همسر را نشان دادند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: تلاوت قرآن در خانه‌ها آثار بسیاری از جمله رانده شدن شیطان از خانه، وسعت روزی به اهل خانه، خیر و برکت و کاهش شر را از خود بر جای می‌گذارد.

[ad_2]