[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت جهاد در اسلام هر فردی که از جهاد شانه خالی کند به مشکلات بسیاری گرفتار می‌شود همانگونه که اگر فردی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت جهاد در اسلام هر فردی که از جهاد شانه خالی کند به مشکلات بسیاری گرفتار می‌شود همانگونه که اگر فردی به دلیل ترس از مشکلات اقتصادی زیر بار زورگویی‌های دشمن برود با مشکلات بسیار بیشتری مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید ثروتمندان و زورگویان زمام مدیریت جهانی را به دست بگیرند، افزود: باید مدیریت توسط فردی انجام گیرد که توانایی عملی و اجرایی بالایی دارد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبارزه با دشمن دو نوع است، افزود: گاهی مبارزه با دشمن با ناامیدی همراه است و گاهی افراد با ایمان به خدا و اتکا به قدرت الهی با شجاعت با دشمن مبارزه می‌کنند و موجب امیدواری دیگران نیز می‌شوند.

وی بیان کرد: افرادی که دارای ایمان کامل هستند نه تنها ناامید نمی‌شوند بلکه همیشه به افراد دیگر نیز امیدواری می‌دهند.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسمی با بیان اینکه ایرانیان در طول هشت سال جنگ تحمیلی با ایمان به خدا در برابر ۸۰ کشور مقاومت کردند، افزود: چنانچه ملت ایران امروز نیز با توجه به شرایط موجود با ایمان به خدا در برابر دشمن مقاومت کنند به پیروزی می‌رسند.

وی ادامه داد: چنانچه ملت ایران جهاد را فراموش کنند و با دشمنان صلح کنند با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم خواهند کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نسل جوان در مقابله با دشمنان نقش بسیاری مؤثری دارند که باید به این مسئله توجه کنند.

وی ادامه داد: جوانان ایران چه پیش از انقلاب با ایستادگی در برابر ظلم استکبار، چه در دوران دفاع مقدس با حضور پررنگ در جبهه‌ها و چه در دفاع از حرم اهل بیت (ع) حضور زیبای خود را برای مبارزه با کفر به نمایش گذاشتند.

[ad_2]