[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب ظهر پنجشنبه در همایش گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های فردی، اجتماعی و بین‌المللی حج که در سالن جلسات بعثه رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با بیان اینکه اقتضای یک رهبر هوشمند بیداری جامعه است، افزود: یک رهبر هوشمند باید خطوط لازم را برای پیشبرد […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب ظهر پنجشنبه در همایش گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های فردی، اجتماعی و بین‌المللی حج که در سالن جلسات بعثه رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با بیان اینکه اقتضای یک رهبر هوشمند بیداری جامعه است، افزود: یک رهبر هوشمند باید خطوط لازم را برای پیشبرد اهداف کشور که به سود مردم و جامعه است مشخص کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مسائل گوناگون برای بیدار کردن جامعه از ابزار و کلمات خاصی استفاده کرده‌اند، افزود: ایشان برای بیداری جامعه در زمینه مسائل اقتصادی کلماتی از جمله رونق تولید و اقتصاد مقاومتی و برای بیداری جامعه در زمینه مسائل فرهنگی از کلمه شبیخون فرهنگی استفاده کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در قرآن کریم آیاتی در خصوص اخلاق و معنویت وجود دارد، افزود: حج دارای ابعاد گوناگونی است که در قرآن کریم در خصوص ابعاد آن آیاتی ذکر شده است.

وی بیان کرد: حج ریاضت نفس است و اخلاق اجتماعی در حج بسیار اهمیت دارد همانگونه که اهل بیت (ع) بارها بر اخلاق خوب در این سفر تأکید کرده‌اند.

حجت الاسلام نواب گفت: حج در مباحث سیاسی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است همانگونه که پیامبر (ص) در سال ۹ هجری قمری امام علی (ع) را برای قرائت آیات برائت به حج فرستادند.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که کعبه قائم باشد دین مقتدر است، افزود: اقتدار یکی از جنبه‌های سیاسی است که از نمونه‌های اقتدار می‌توان به دیوارکشی پیامبر (ص) میان مشرکین و مسلمانان اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در حج علاوه بر ارتباط میان حاکمیت و رهبری، مسئله آزادی نیز ارائه می‌شود، افزود: تغییر قبله یکی از مؤلفه‌های عزت ملی است.

[ad_2]