به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، مهلت ارسال فیلم های ایرانی برای شرکت در جشنواره جهانی فجر به دبیری سیدرضا میرکریمی تا ۱۷ اسفندماه تمدید شده هست و علاوه بر فیلم هایی که از مدت ها قبل خبر نمایش احتمالی آنان در این جشنواره منتشر می گردید، فیلم های دیگری که مراحل نهایی تولید خود […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، مهلت ارسال فیلم های ایرانی برای شرکت در جشنواره جهانی فجر به دبیری سیدرضا میرکریمی تا ۱۷ اسفندماه تمدید شده هست و علاوه بر فیلم هایی که از مدت ها قبل خبر نمایش احتمالی آنان در این جشنواره منتشر می گردید، فیلم های دیگری که مراحل نهایی تولید خود را پشت سر می گذارند هم وقت بیشتری برای عرضه به این رخداد دارند.

در بین فیلم هایی که احتمال می رود در جشنواره جهانی فجر به نمایش درآیند برخی تقاضاکننده شرکت در جشنواره ملی فجر بودند که توسط هیات انتخاب رد گردیدند و برخی هم هنوز ساخت شان به انتهاء نرسیده بود، اما شاید منحصرا چند فیلم محدود مثل «هزار پا» ابوالحسن داودی، «خوک» مانی واقعی و «حکایت دریا» بهمن دستور رأیها باشد که به رغم آماده بودن به جشنواره ملی فجر عرضه نشدند.

در این گزارش بر فیلم هایی که حدس می گردد تا انتهاء مهلت دبیرخانه جشنواره جهانی فجر، فرم شرکت در این رخداد را پر کنند تا شاید عده ای از آنان را در این رخداد ببنیم، مروری کوتاهی داریم.

«حکایت دریا»

جدیدترین ساخته بهمن دستور رأیها از همان چند ماه قبل و قبل از آغاز  جشنواره ملی فجر گفته می گردید که در جشنواره جهانی پرده برداری خواهد گردید؛ آن هم در حالی که هنوز فیلم قبلی این فیلمساز با اسم «دلم می خواد» که آن هم پارسال در همین رخداد جهانی پرده برداری گردید، اکران نشده هست.

«هزار پا»

ابوالحسن داودی من جمله فیلمسازانی هست که هیچ مایل به نمایش فیلم جدید خود در جشنواره ملی فجر نداشت و در پی این بود تا هرچه فوری تر آن را روانه اکران عمومی کند، اما به سبب فراهم نبودن شرایط، او تقاضاکننده اکران نوروزی هم نشد و بر طبق گفته خودش به احتمال زیاد «هزار پا» را در جشنواره جهانی فجر نمایش می دهد.

«خوک»

آخرین ساخته مانی واقعی که در جشنواره فیلم برلین پرده برداری گردید من جمله فیلم هایی هست که احتمال حضور آن در جشنواره جهانی فجر و قبل از اکران عمومی شنیده می گردد.

«نبات»

یکی از فیلم هایی که رسما اعلام گردیده فرم شرکت در جشنواره جهانی فجر را پر  می کند، «نبات» نخستین اثر سینمایی پگاه ارضی هست که شهاب حسینی، نازنین فراهانی و ستایش محمودی بازیگران کلیدی آن هستند.

«پاسیو»

دیگر فیلمی که تقاضاکننده شرکت در جشنواره بوده، «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی هست که بهناز جعفری، پوریا پورسرخ و شقایق فراهانی از بازیگران معروف آن هستند.

«اردک لی»

یکی از فیلم های دیگری که امکان دارد برای جشنواره جهانی فجر تقاضاکننده باشد «اردک لی» بهروز غریب پور هست که بعد از دوری ۱۶ ساله این کارگردان از سینما ساخته شده هست. غریب پور فیلم خود را به جشنواره ملی عرضه کرده بود که مورد پذیرش هیات انتخاب قرار نگرفت و همین مساله گله و انتقاد او را درپی داشت.

هنگامه قاضیانی و شاهرخ فروتنیان دو بازیگر شاخص این فیلم پربازیگر بوده اند.

«سال دوم دانشکده من»

یکی از فیلم هایی که انتظار می رفت بهمن ماه در جشنواره نمایش داده گردد جدیدترین ساخته رسول صدرعاملی هست که به سبب تمام نشدن فیلم به جشنواره نرسید و به احتمال زیاد جشنواره جهانی فرصتی دیگر برای پرده برداری از این فیلم خواهد گردید.

در این فیلم که نرسیدنش به جشنواره باعث گردید صدرعاملی یکی از اعضای هیات داوران جشنواره ملی فجر باشد؛ علی مصفا، بابک حمیدیان، شقایق فراهانی، ویشکا آسایش، افشین هاشمی، پدرام شریفی، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی نقش آفرینی کرده اند.

«خودسر»

جدیدترین ساخته نهایت تبریزی هم یکی دیگر از فیلم هایی بود که انتظار دیده شدن آن در بهمن ماه می رفت، اما این فیلم هم به جشنواره نرسید و کارگردانش عضو هیات داوران گردید. با این وجود «خودسر» هم که در آن ویشکا آسایش، حامد بهداد، آزاده صمدی، رضا ناجی و محمد بحرانی حاضر هستند از گزینه های احتمالی فیلم های ایرانی جشنواره جهانی فجر هست.

«سراسر شب»

جدیدترین ساخته فرزاد موتمن من جمله فیلم های جامانده از جشنواره فجر هست که الناز شاکردوست، امیر جعفری، افسانه چهره آزاد، سینا حجازی، آزاده صمدی و مهدی سلطانی من جمله بازیگران آن هستند.

«گرگ بازی»

  اولین ساخته عباس نظام دوست هم از دیگر فیلم های تقاضاکننده جشنواره فجر بود که علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سهیلا گلستانی، سعید چنگیزیان، فهیمه امن زاده، حمید پورآذری در ان بازی کرده اند.

«هت تریک»

جدیدترین ساخته رامتین لوافی دیگر فیلم راه نیافته به جشنواره فجر بود که امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، ماهور الوند و صابر ابر بازیگران کلیدی آن هستند.

«درساژ»

درساژ که در جشنوتاره برلین پرده برداری گردید با بازی بازیگرهایی مثل علی مصفا، شبنم مقدمی، یسنا میرطهماسب وجلال فاطمی از دیگر گزینه های احتمالی جشنواره جهانی فجر هست.

«یواشکی»

در روزهایی که رضا درمیشیان علی رغم داشتن مجوز نمایش موفق به اکران فیلم «عصبانی نیستم» نشده و نسبت به این مساله معترض هست باید دید آیا آخرین ساخته خود را که فیلمی عاشقانه و فیلمبرداری شده در نیوزلند هست، بعد از آنکه آن را در جشنواره سائوپائلو برزیل پرده برداری کرده برای نمایش به جشنواره جهانی فجر عرضه می کند یا خیر!

«شاه کش»

جدیدترین فیلم وحید امیرخانی که پیش از این «در مدت معلوم» را کارگردانی کرده بود، با بازی مهناز افشار، هادی حجازی فر، فرید سجادی حسینی، مجید صالحی، علیرضا کمالی نژاد، پیمان مقدمی و مهدی کوشکی یکی دیگر از فیلم هایی هست که حدس می گردد در این رخداد تقاضاکننده باشد.

«واسطه»

این فیلم نخستین اثر سینمایی آرش لاهوتی مستندساز  و نیز من جمله چند فیلمی هست که علی مصفا در ان ها بازی کرده هست. او در این فیلم با هدیه تهرانی و مهران احمدی مشارکت کرده هست.

«جن زیبا»

حضور یک بازگر ترک با اسم «نورگل یشیلچای» حواشی بسیاری را برای این فیلم به کارگردانی بایرام فضلی ایجاد نمود و این فیلم هم که از راهیابی به جشنواره فجر بازماند، امکان دارد در جشنواره جهانی فجر پرده برداری گردد. فرهاد اصلانی و لیلا زارع دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«آستیگمات»

آستیگمات مجیدرضا مصطفوی هم یکی از آثاری هست که تقاضاکننده شرکت در جشنواره ملی فجر بود و با قبول نکرده شدن از سوی هیات انتخاب یکی از گزینه ها برای نمایش در جشنواره جهانی هست.

علاوه بر این فیلم های «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی با بازی فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی، «دوباره زندگی» رضا فهیمی با بازی گلاب آدینه و شمس لنگرودی، «موریانه» مسعود حاتمی با بازی بازیگرهایی همچون مریم مقدم و بهتاش صناعی ها و «کرکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور با بازی کوروش تهامی، تفکر فولادوند، الهه حصاری، رضا یزدانی، رامین پرچمی، افسانه چهره آزاد و رامتین خداپناهی از دیگر فیلم هایی هستند که حدس می گردد تقاضاکننده شرکت در سی و ششمین جشنواره جهانی فجر باشند.

بنفشه آفریقایی

انتهای پیام