[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر سه‌شنبه طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی جایگاه بسیار بالایی برای ماه مبارک رمضان قائل بودند به گونه‌ای که همیشه از فضیلت این ماه سخن می‌گفتند و معتقد بودند که باید فرصت‌ها را […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر سه‌شنبه طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی جایگاه بسیار بالایی برای ماه مبارک رمضان قائل بودند به گونه‌ای که همیشه از فضیلت این ماه سخن می‌گفتند و معتقد بودند که باید فرصت‌ها را در این ماه پر برکت غنیمت شمرد و به نماز و دعا و احیا پرداخت.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید فرصت‌ها را غنیمت شمرد و به دعا و عبادت پرداخت، افزود: پیامبر اکرم (ص) در ماه رمضان به آزادی اسرا و کمک به نیازمندان توجه ویژه داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حرمت نگه داشتن در ماه مبارک رمضان ضروری است، افزود: شکستن حرمت ماه مبارک رمضان همچون شکستن حرمت خداست.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) در دعای ۴۴ صحیفه سجادیه می‌فرمایند که ماه رمضان ماهی است که باید حرمت آن حفظ شود، گفت: در روایات آمده که خداوند پاداش جوانی که به خاطر رضای خداوند به روزه‌داری اقدام می‌کند را خودش اعطا کرده و به این شخص مباهات می‌کند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: حضرت موسی از خداوند سوال کردند که جزای کسی که سعی می‌کند آزارش به مردم نرسد چیست و خداوند فرمودند که در روز قیامت آتش جهنم به او حرام می‌شود و سپس پرسیدند که جزای کسی که دیگران اذیتش کردند چه هست که خداوند فرمودند که من این شخص را در سختی‌های قیامت کمک می‌کنم و همینطور فرمودند که جزای کسی که در ماه مبارک رمضان به خاطر مردم روزه می‌گیرد مانند کسی است که روزه نمی‌گیرد و پاداشی برایش در نظر گرفته نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در روایات آمده است که فردی که در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد و از غیبت و امور حرام دوری می‌کند با حضرت ابراهیم (ع) همنشین خواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه متأسفانه مردم با گرانی و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و تحت فشارهای بسیاری هستند، افزود: بسیاری از مردم قادر به تهیه گوشت نیستند و اوضاع اقتصادی بدی بر مردم حاکم است.

[ad_2]