[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، همزمان با آخرین روز از ماه صفر و سالروز شهادت علی بن موسی الرضا علیه السلام شهر مقدس قم و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها غرق در ماتم و عزا شد. دسته عزاداری خادمان حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها همانند هر سال در […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، همزمان با آخرین روز از ماه صفر و سالروز شهادت علی بن موسی الرضا علیه السلام شهر مقدس قم و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها غرق در ماتم و عزا شد.

دسته عزاداری خادمان حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها همانند هر سال در سالروز شهادت امام رضا(ع) با تجمع و برپایی مراسم عزاداری در مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم اخت الرضا(ع) حرکت کردند تا مصیبت از دست دادن برادر را به این بانوی کرامت تسلیت بگویند.

دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی استان قم و همچنین شهرهای مختلف کشور از ساعات ابتدایی صبح سه‌شنبه به سمت میدان آستانه و حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کرده و در عزای غریب طوس سوگواری کردند.

در بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز مجالس عزاداری برپا بود و اقشار مختلف مردم و طلاب و روحانیون در این مراسم شرکت کردند.

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با استقرار در ایوان آیینه حرم مطهر به دسته‌های عزاداری خیر مقدم گفتند.

در اطراف حرم مطهر نیز ایستگاه‌های صلواتی از زائران و عزاداران پذیرایی می‌کنند.

بسیاری از زائران پاکستانی که این روزها پس از بازگشت از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) میهمان شهر قم هستند نیز در گوشه و کنار حرم مشغول عزاداری بودند.

در روایتی امام رضا(ع) فرمودند: «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَهَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنی هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است» که این روزها بسیاری از عاشقان حرم سلطان طوس که از زیارت آن حضرت در مشهد مقدس محروم هستند با حضور در حرم خواهر گرامی ایشان، با اهدا سلامی غریب الغربا را از دور زیارت و اسمشان را در زمزه زائران آن حضرت ثبت می‌کنند.

[ad_2]