[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام مهدی احمدی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان اداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) تا سالروز رحلت بانوی کرامت، اظهار داشت: زمان ورود حضرت معصومه(س) به قم به نام روز قم نامگذاری شده است. وی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام مهدی احمدی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان اداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) تا سالروز رحلت بانوی کرامت، اظهار داشت: زمان ورود حضرت معصومه(س) به قم به نام روز قم نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه قم تنها شهری است که متناسب با روز قمری روزی با نامش نامگذاری شده است، افزود: ایام معصومیه ۱۷ روز است که از زمان ورود حضرت معصومه(س) به قم تا سالروز رحلت شهادت گونه ایشان را شامل می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: کاروان شادی ۳۰ آبان‌ماه همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) ساعت هشت صبح از میدان معصومیه حرکت خود را به سمت حرم مطهر آغاز می‌کنند، یک شعبه نیز که اکثرا بانوان هستند، راهپیمایی را از میدان میر آغاز می‌کنند و به جمعیت در میدان معصومیه ملحق می‌شوند.

وی ادامه داد: در ساعت ۱۰ تا ۱۱ پس از ورود کاروان به حرم بانوی کرامت در ایوان آیینه و صحن امام رضا(ع) آقایان مطیعی و تحویلدار مداحی می‌کنند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س)، در مبادی ورودی شهر سفیران کریمه مستقر شده و از زائران استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سالروز رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) در ۱۴ آذرماه افزود: محفل ذکر ویژه مداحان استان قم در این روز ساعت ۲۲ در شبستان حضرت زهرا(س) با حضور مداحان استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: دعای کمیل سحرگاهان، سحرگاه روز جمعه ۱۵ آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) با مداحی حاج سید رضا نریمانی قرائت می‌شود.

اجرای برنامه میثاق با کریمه همزمان با رحلت بانوی کرامت

وی در ادامه گفت: همزمان با رحلت بانوی کرامت برنامه میثاق با کریمه که راهپیمایی نمازگزاران به سمت حرم مطهر است روز جمعه ۱۵ آذرماه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از مصلی قدس تا حرم مطهر با مداحی حسن شالبافان، سید علی حسین نژاد و عباس حیدر زاده برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: مراسم ویژه آذری زبانان ۱۵ آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) با مداحی عبدالله داداشی، حاج نادر جوادی از اردبیل و با سخنرانی حجت الاسلام هاشمی هشترودی برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم عزاداری در شب رحلت ساعت ۱۸ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله صدیقی و مداحی آقای نریمانی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برپایی اجتماع هیئت‌های مذهبی به مناسبت رحلت حضرت معصومه(س) افزود: این مراسم ۱۵ آذرماه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حرکت کاروان عزاداری در روز رحلت به سمت حرم مطهر

وی بیان کرد: کاروان عزاداری ۱۶ آذرماه ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح از میدان میر به سمت حرم مطهر حرکت می‌کنند که این مراسم با سخنرانی سید حسن مومنی و مداحی حسن شالبافان در بیت النور و مداحی سید رضا تحویلدار، حمید علیمی و حسن شالبافان در همراهی کاروان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: مراسم عزاداری در شبستان امام خمینی(ره) ۱۶ آذرماه ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حجت الاسلام دارستانی و مداحی رسولی و بعد از نماز عصر با مداحی میثم مطیعی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت:‌ شام رحلت بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری با مداحی حاج محمد رضا بذری و مراسم شمعدان گردانی خدام در شبستان امام خمینی(ره) ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با شعر خوانی سید حمید رضا برقعی و مرثیه خوانی سید مهدی میرداماد و خطبه خوانی حاج عباس حیدرزاده برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: اجتماع بزرگ بانوان انقلابی و میثاق با کریمه اهل بیت(س) در عصر شهادت ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی و مداحی میثم مطیعی برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه یک روز خوب یک حس خوب برای دانش آموزان

وی عنوان کرد: در ایام معصومیه برنامه «یک روز خوب یک حس خوب» ویژه اردوهای دانش آموزان هر روز صبح ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها ساعت ۱۵ تا ۱۸ در شبستان امام خمینی(ره) با بازدید از صحن های حرم، شبستان حضرت زهرا(س)، موزه و نمایشگاه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: تور حضرت معصومه شناسی و حرم شناسی هر روز بجز روزهای تعطیل صبح ها ساعت ۱۰ و عصرها ساعت ۱۶ در محل تجمع محراب صحن صاحب الزمان(عج) از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در ایام معصومیه است.

وی افزود: برنامه «بچه‌های بهشت» ایام معصومیه در شبستان امام خمینی(ره) همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به منظور استفاده بهینه از زمان حضور کودکان در حرم مطهر برگزار می‌شود که شامل نقاشی و خلاقیت، قصه گویی، نقاله خوانی، ایستگاه کتاب کودک، نقاله خوانی حضرت معصومه(س)، ایستگاه کتاب کودک، نقاشی خلاق، نمایش تعاملی و غیره می‌شود.

[ad_2]