[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر پنجشنبه در سلسله دروس تفسیر خود که در مدرسه حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه برخیبرخی افراد نه تنها کار خیر انجام نمی‌دهند بلکه مانع انجام امور خیر از سوی دیگران نیز می‌شوند، افزود: افرادی که مانع از انجام امور خیر توسط […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر پنجشنبه در سلسله دروس تفسیر خود که در مدرسه حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه برخیبرخی افراد نه تنها کار خیر انجام نمی‌دهند بلکه مانع انجام امور خیر از سوی دیگران نیز می‌شوند، افزود: افرادی که مانع از انجام امور خیر توسط دیگران می‌شوند، پست و سخیف هستند.

وی جلوگیری از انجام عمل خیر توسط دیگران را ویژگی منافقان دانست و افزود: خداوند در قرآن کریم منافقان را به شدت مذمت کرده است.

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: منافقان در جنگ تبوک نه تنها خود شرکت نکردند بلکه دیگران را نیز از حضور در جنگ بازداشتند.

وی با بیان اینکه تحریم از دیگر راهکارهای منافقان علیه پیامبر اکرم (ص) بود، افزود: تحریم منافقان علیه پیامبر (ص) همانند تحریم علیه ایران بوده است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه منافقان در دوران امام علی (ع) نیز اقدامات بسیاری علیه اسلام انجام می‌دادند، افزود: در دوران امامت امیرالمومنین (ع) زمانی که ایشان از مردم برای شرکت در جهاد دعوت می‌کردند، مردم گرمای تابستان و سرمای زمستان و فصل کاشت محصول خود را بهانه می‌کردند و به این طریق از حضور در جهاد سرباز می‌زدند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ روحیه جهاد در همه عرصه‌های کشور افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس افرادی نزد امام (ره) می‌آمدند و اجازه جهاد می‌گرفتند که اینها جوانانی بودند که حیثیت نظام ما وابسته به حضور آنها بود.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: زمانی که پیامبر (ص) نزدیک مدینه بودند و کسانی که در مدینه ماندند برای خوش خدمتی نزد ایشان آمدند و برای حضور در جنگ‌ها تعارف کردند که بر پیامبر (ص) آیه‌ای نازل شد و ایشان بر این اساس فرمودند که شما در آینده هرگز با ما در جهادی شرکت نخواهید کرد و چنین هم شد.

وی با اشاره به اخبار غیبی قرآن کریم افزود: اخبار غیبی قرآن کریم حقیقت اعجاز قرآن را نشان می‌دهد.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم باید با حضور پررنگ در راهپیمایی روز قدس معامله قرن را باطل کنند، افزود: دشمن می‌خواهد با عنوان معامله قرن، قدس را به راحتی به صهیونیست‌ها تقدیم کند.

وی افزود: با وجود اینکه برخی از کشورهای اسلامی با اسرائیل همراه شده‌اند اما مسلمانان واقعی از جمله مردم ایران در برابر اقدامات شوم این رژیم ایستاده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس نوعی لبیک گویی به امام (ره) و آرمان‌های مقدس اسلامی و الهی است، افزود: امام خمینی (ره) برای زنده نگه داشتن فلسطین چنین روزی را نامگذاری کرده‌اند.

[ad_2]