[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام سید محمد باقر تکیه‌ای ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه کرامت در دفتر آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت سال ۹۸ با شعار محوری «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» از فردا ۱۳ تیرماه و با تمسک […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام سید محمد باقر تکیه‌ای ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه کرامت در دفتر آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت سال ۹۸ با شعار محوری «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» از فردا ۱۳ تیرماه و با تمسک به فراز زیارت جامعه کبیره «عَادَتُکُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُکُمُ الْکَرَم» آغاز شده و این فراز مد نظر همه خادمیاران رضوی است.

وی ادامه داد: استان قم شروع کننده دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه (س) است و نقش محوری و تأثیرگذاری در این ایام دارد و خادمیاران رضوی در قم برنامه‌های متنوعی برای ایام دهه کرامت در نظر گرفته‌اند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم با اشاره به بخش اول برنامه‌های ایام دهه کرامت افزود: کاروان زیر سایه خورشید مانند هر سال مهمان خادمیاران رضوی در قم است، از امروز عصر خادمان حضرت رضا (ع) به همراه پرچم متبرک حرم رضوی در حرم حضرت معصومه (س) حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴ روز استقرار خادمیاران در قم، ۴۳ برنامه دارند و کانون خادمیاری جوانان و هیئت رزمندگان اسلام میزبان این خادمیاران هستند، گفت: حضور در برنامه تعویض پرچم گنبد حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در صحن امام رضا (ع)، حضور در جشن مراسم میلاد حضرت معصومه (س)، حضور در نماز جمعه قم، بازدید از مناطق حاشیه‌ای و روستاها، حضور در معدن منگنز قم به خاطر سال رونق تولید، حضور در آسایشگاه فاطمیه و کوثر، حضور در منزل شهید مدافع حرم و جانباز سر افراز دفاع مقدس، دیدار با آیت‌الله العظمی سبحانی در روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه و دیدار با برخی از نهادها از جمله برنامه‌های خادمیاران رضوی است.

حجت الاسلام تکیه‌ای عنوان کرد: هم‌چنین به همت آستان قدس رضوی، ۷۲۴ زائر اولی از مناطق سیل زده تا کنون پذیرش شدند و امروز در قم حضور یافته و در جوار مسجد جمکران در قم مستقر می‌شوند و فردا به حرم مطهر مشرف شده و هم‌چنین زیارت امام زادگان مهم را در برنامه دارند.

وی ادامه داد: خادمیاران رضوی برای فعالیت‌های عمرانی در مناطق سیل زده حضور پیدا می‌کنند، هم‌چنین اعزام مشاوران خانواده برای خدمت به خانواده‌های در معرض بحران از دیگر برنامه‌های خادمیاران رضوی است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم تصریح کرد: روز شنبه مراسم غبارروبی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) برای زائر اولی‌ها انجام می‌شود که موسسه حضرت خدیجه (س) همکاری زیادی در این زمینه داشته است.

وی تصریح کرد: هیئت زوار الرضا (ع) متشکل از خادمیاران و زائران حضرت، به برکت دهه کرامت امشب از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در برنامه‌های جشن میلاد بانوی کرامت شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام تکیه‌ای اضافه کرد: در نمایشگاه بهشت بانو، ۳ غرفه معرفی کتاب رضوی، جهاد و شهادت و میز خدمت کریمانه برپا می‌شود؛ این غرفه‌ها اختصاص به خادمیاران رضوی دارد و کانون خادمیاران خانواده معظم شهدا، کتاب و کتابخوانی و بانوان در این برنامه همراه ما هستند.

اجرای برنامه در ۱۰ مسجد شاخص قم

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم با اشاره به اینکه «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» عنوان دیگر برنامه دهه کرامت است، اضافه کرد: این برنامه در ۱۰ مسجد شاخص شهر قم برگزار می‌شود و راوی، سخنران، مداح و سایر عوامل این برنامه‌ها از خادمیاران تخصصی هستند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای گفت: کانون خادمیاری سلامت قم، اردوی سلامت ویژه مستضعفین در منطقه دستجرد قم برگزار می‌کنند، در این اردو حضور پزشکان متخصص را در این منطقه داریم.

وی از حضور خادمیاران رضوی در بوستان‌های سطح شهر خبر داد و گفت: خادمیاران در غرفه‌های رواق رضوی به احداث غرفه‌های خدمت به مردم در چندین بوستان مرکزی شهر می‌پردازند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم با اشاره به اینکه نشست تخصصی بانوان فرهنگی قم که با عنوان نشست برهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها، جشن معصومه‌های بهشتی است که در کارگاه‌های هنری و توانمند سازی در نمایشگاه دستاوردها به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری ستاد تکریم خانواده شهدا، میز خدمت برای خانواده شهدا دایر می‌شود، عنوان کرد: خادمیاران ورزشی در دهه کرامت صعود به قله دماوند و برافراشتن پرچم آستان قدس رضوی بر فراز این قله را ۱۹ تا ۲۲ تیرماه انجام می‌دهند.

توجه عمومی به زیارت برای تعمیق معنویت

حجت‌الاسلام تکیه‌ای با اشاره به اینکه توجه عمومی به زیارت برای تعمیق معنویت از دیگر برنامه‌های این ایام است، بیان کرد: در قالب زائر اولی‌ها از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۵۰۰ نفر به زیارت امام رضا (ع) مشرف شده و تا پایان سال ۲ هزارنفر به حرم امام رضا (ع) مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: زیارت ارزان از برنامه‌هایی است که افرادی که به کربلای معلی مشرف نشدند اعزام کنیم که تا کنون ۵۰ نفر ثبت نام شدند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم گفت: مفهوم محوری در ایام دهه کرامت ۹۸ توسعه خدمت کریمانه و محبت و ارادت به ائمه اطهار به خصوص امام رضا و حضرت فاطمه معصومه (س) است؛ چرا که با تمسک به اهل بیت (ع)، خدمت مومنانه چند برابر می‌شود و خیلی از مشکلات به لطف امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) حل می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب است و کانون خادمیاری بانوان برنامه برگزار می‌کنند، تأکید کرد: پویش کتابخوانی و مسابقه کتابخانی با هدف سیره و تاریخ امام رضا (ع) برنامه‌های مختلفی در دهه کرامت برای مقاطع سنی مختلف دارند.

[ad_2]