[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، انقلاب اسلامی را انقلابی الگوساز برای جهانیان دانست و اظهار کرد: بیداری‌ای که امروز در بین ملت‌های منطقه شکل گرفته […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، انقلاب اسلامی را انقلابی الگوساز برای جهانیان دانست و اظهار کرد: بیداری‌ای که امروز در بین ملت‌های منطقه شکل گرفته از انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

وی آثار و برکات انقلاب اسلامی را برای مردم و ملت‌های مسلمان و آزاده مورد توجه قرار داد و با اشاره به کوتاه‌شدن دست غارتگران از کشور به برکت انقلاب اسلامی تصریح کرد: تقریب بین مسلمانان جهان یکی از برکات ارزنده انقلاب است.

این مرجع تقلید با اذعان به اینکه جای بحث در خصوص مسائل اختلافی در محافل علمی است نه کوچه و بازار گفت: انقلاب اسلامی  موجب شد شیعه به جهانیان شناسانده شود در صورتی که در گذشته شیعه حتی در مکه شناخته‌شده نبود.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را به‌عنوان برهان معرفی می‌کنند، اظهار کرد: دشمنان در مقابل مقام پیامبر اسلام(ص) اقرار به بزرگی ایشان می‌کنند و یکی از جهاتی که برهان، پیامبر(ص) است امی بودن ایشان است.

آیت‌الله سبحانی با اذعان به اینکه کشوری که در آن حُریت عقلی نباشد پیشرفت نخواهد کرد، پیشرفت را در سایه قلم‌های آزادی دانست که که در چارچوب عقلی و قانونی رقم بخورد و افزود: به همین خاطر باید بتوانیم مردم را از سموم فضای مجازی نجات دهیم.

وی کیان شیعه را به فقه و اصول آن دانست و گفت: در اجتهاد و فقه توانسته‌ایم به برتری برسیم، حوزه علمیه باید استقلال خود را حفظ کند.

این مرجع تقلید یکی از ضروریات جامعه اسلامی را تربیت مبلغ برای تبیین معارف دینی عنوان کرد وبا تاکید بر اینکه در جامعه ما مبلّغ بسیار کم است گفت: ما باید در دو محور تربیت مجتهد و مبلّغ را در دستور کار قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اجتهاد مقدمات و کارهای فراوانی دارد تصریح کرد: ما باید مبلغینی برای داخل و خارج تربیت کنیم چراکه راه معرفی اسلام تبلیغ است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

 

[ad_2]