حجت الاسلام ماندگاری گفت:امام خامنه ای فرمودند« هر مفهومی در قالب هنر اگر ارائه شود، ماندگار می شود». معتقدیم اگر بالاترین هنر، تربیت است، به همین دلیل شهادت بالاترین هنر است، خدا هم هنر را با قیمت بسیار زیاد می خرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در ایان  ولادت حضرت زهرا(س) که به همت هیئت هنر و رسانه و با حضور خانواده های هنرمندان و اصحاب رسانه در قم برگزار شد گفت: بالاترین هنر، تربیت است. اگر همه هنرمندان، کارگردانان و داستان نویسان بتوانند هنر تربیت را درست و زیبا جلوه دهند، توانسته اند به سیره عملی امام رضا(ع) درست عمل کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: امام خامنه ای فرمودند« هر مفهومی در قالب هنر اگر ارائه شود، ماندگار می شود». معتقدیم اگر بالاترین هنر، تربیت است، به همین دلیل شهادت بالاترین هنر است، خدا هم هنر را با قیمت بسیار زیاد می خرد.

وی عنوان کرد: دین در مورد هنر تربیت مادر چند سفارش می کند. بدانیم مادر کسی است که خدا رضایت خودش را در رضایت والدین قرار داده است. مادر کسی است که خدا بهشت را زیر پای او قرار داده است. این عظمت مادر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت:سفارش اول دین، زود مادر شدن است. امروز همه تلاش دشمن این است دختران دیر مادر شوند. چرا دین به این مسئله سفارش می کند، چون به دنبال این است تحکیم خانواده محکم تر شود.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: اسلام سفارش می کند دخترانتان را زود شوهر بدهید تا گرفتار آلودگی ها نشوند. ولی امروز درگیری جبهه حق با کفر این است، کفر دنبال این است که دختران زود مادر نشوند تا از این طریق آلودگی ها در جامعه زیاد شود.

وی عنوان کرد: دومین سفارش دین زیاد مادر شدن است. پیامبر(ص) فرمودند« من به زیادی امت مباهات می کنم». اما امروز همه تلاش دشمن این است تعداد مسلمانان افزایش پیدا نکند در این راه همه تلاش شان راهم بکار گرفته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: باید بدانیم فرزند موجب برکت است، فکر نکنیم زیادی فرزند موجب گرفتاری و بلا است.  سفارش سوم، مادر دینی شدن است. مادری دینی یعنی در دوران جوانی پاک باشید تا فرزند پاک به دنیا بیاورید.

وی عنوان کرد: امروز مادر ها بیش از این که دینی باشند، عرفی هستند، دنبال این هستند، مردم چه می گویند. مادر دینی یعنی در همه مسائل از خود و فرزندش مراقبت می کند، تا از هر لحاظ، روح و جسمش پاک باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: دشمن دنبال این است گناه درجامعه عادی، معمولی، فراوان و ارزان شود.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: سفارش دیگر دین این است مادر دینی کسی است که متوسل به اهل بیت(ع)، معنویت، نماز، صدقه، دعا، ذکر و قرآن و … برای تربیت فرزند می شود. این مسائل را با هنر باید  در جامعه بیان کنیم.

وی عنوان کرد: همه دعوای دشمن این است که مادران را از توسل دور کنند تا تربیت فرزندان براساس مبانی دینی نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: باتوکل باید فرزندان را تربیت کرد. این مسئله بسیار مهم است.

وی افزود:‌ رهبر انقلاب تأکید فراوانی بر کثرت جمعیت می کند،الان رشد جمعیت فرزندان شیعه صفر است. عدم کثرت نسل خطری جدی این روزهای کشور، نظام و انقلاب است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد:  از صدر اسلام تا کنون همین مسئله کثرت فرزند در سرزمین حجاز باعث شد تا حکومت اسلامی چندین بار بین دو تفکر دست به دست شود، ۱۰۰ سال پیش خاندان شریف حسین که شیعه بودند، حاکم حجاز بودند؛ اما الان اوضاع فرق کرده و تفکر دیگر حاکم سرزمین حجاز می باشد.