به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، در جشنواره سی وششم فیلم فجر گرچه از بعضی بازیگران مطرح فیلمی دیده نشد، اما در میان چهره های سینمایی بازیگران بنام تئاتری هم حضور پررنگی داشتند و زیادی از آن هایی که موفق به دریافت پاداش گردیدند هم پیشینه خوبی در تئاتر داشته اند. امیر تازه […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، در جشنواره سی وششم فیلم فجر گرچه از بعضی بازیگران مطرح فیلمی دیده نشد، اما در میان چهره های سینمایی بازیگران بنام تئاتری هم حضور پررنگی داشتند و زیادی از آن هایی که موفق به دریافت پاداش گردیدند هم پیشینه خوبی در تئاتر داشته اند.

امیر تازه ای پیروز سیمرغ بلورین خوب ترین نقش اول جشنواره سال کنونی که با فیلم «اژدها وارد می شود» مانی واقعی به بازیگری مطرح در سینما مبدل گردد، سال ۹۴ در نمایش «کالیگولا» همایون غی زاده در تالار اتحاد روی صحنه رفت و سال ۹۱ هم نمایش «روایت ناتمام یک فصل معلق» را به کارگردانی هومن سیدی در تئاتر شهر اجرا کرد.

وی پارسال نمایش تک نفره «آوازه خوان» را هم در تئاتر مستقل تهران اجرا کرد که مورد استقبال هم جای گرفت.

البته امین حیایی هم که دیپلم افتخار جشنواره را گرفت، زیادتر با بازی در سینما و تلویزیون شناخته می گردد و حضور مخصوصی در تئاتر نداشته است. مهمترین کار او به بازی در نمایش «غرب واقعی» داریوش مهرجویی برمی گردد.

اما در میان نامزدهای بازیگری مرد چهره هایی هستند  که نه فقط در سینما لکن در تئاتر هم به شکلی ستاره محسوب می گردند و بارزترین نمونه نوید محمدزاده است. او که از چندی پیش نمایش «الیورتوییست» را روی صحنه تالار اتحاد دارد، از سال ها پیش کار خود را در تئاتر شروع نمود و بعد از مطرح شدن در این وادی پایش به سینما هم باز گردید و تاحالا دو سیمیرغ بلورین از جشنواره فجر گرفته است که البته یک سیمرغ دیگر هم برای فیلم «عصبانی نیستم» بود که از داوری در جشنواره حذف گردید.

.. بازی کرده است.

بابک حمیدیان یکی از بازیگران پرکار سال کنونی در جشنواره فجر هم من جمله بازیگرهایی است که حتی در اظهار کرد وگوهای خود تاکید زیادی بر پیشینه تئاتری اش دارد.

««مکبث» و «ویتسک» رضا ثروتی، «خانه سربی» به کارگردانی علی نرگس نژاد من جمله اقدامات او در سال های موخر می باشند ضمن اینکه این بازیگر سال گذشته هم در نمایش «می سی سی پی نشسته می میرد» به کارگردانی همایون غنی زاده در تالار اتحاد به صحنه رفت.

حمیدیان سال کنونی فیلم های «به وقت شام»، «جشن دلتنگی»، «مصادره» و «سرو زیر آب» را در جشنواره داشت.

در میان دیگر نامزدهای بازیگری مرد علاوه بر رضا عطاران، مسعود کرامتی و سیامک انصاری که زیادتر پیشینه سینمایی و سریال داشته اند، به فرهاد اصلانی هم میتوان اشاره نمود که آخرین تجربه های تئاتری اش در دهه ۸۰  و کارهایی مثل «سمفونی درد» حسین پاکدل، «پچ پچه های پشت خط نبرد» علیرضا نادری، «عشق اباد» داود میرباقری بوده اند.

پژمان جمشیدی هم که در سال های گذشته وارد عرصه بازیگری شده در این مدت حضور پررنگی در تئاتر داشته و از سال ۹۲ تاحالا بازیگری در حدود ۱۵ نمایش را در کارنامه هنری خود ثبت نموده است.

اما در میان نامزدهای بازیگر زن نیز تقریبا بیشترشان پیشینه تئاتری قابل ملاحظه ای دارند.

سارا بهرامی که سال کنونی سیمرغ بلورین خوب ترین بازیگر نقش اول را اکتساب کرد،مسیر بازیگری خود را با تئاتر شروع کرد و پس از ان زیادتر در سینما و تلویزیون کار کرد اما همچنان در تئاتر حاضر است و من جمله نمایشهای با اهمیت او به “هم هوایی” افسانه ماهیان و “اگر” سارا بهرامی که سال کنونی سیمرغ بلورین خوب ترین بازیگر نقش اول را اکتساب کرد،مسیر بازیگری خود را با تئاتر شروع کرد و پس از ان زیادتر در سینما و تلویزیون کار کرد اما همچنان در تئاتر حاضر است و من جمله نمایشهای با اهمیت او به “هم هوایی” افسانه ماهیان و “اگر” وحید رهبانی میتوان اشاره نمود.

سحر دولتشاهی که بازی های سینمایی اش در سال های موخر زیادتر شده، از اوایل دهه ۸۰ حضور جدی در تئاتر داشته و تابستان سال کنونی هم در کنسرت نمایش «سی» بازی کرد.

«

..بازی کرده است.

هانیه توسلی دیگر نامزد جشنواره سال کنونی که کار خود را با تئاتر آغاز کرده، در سال های موخر حضور بیشتری در سینما داشته است، بازی در نمایش های «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» کیومرث مرادی، «مرثیه ای برای کتابسوزی ها» علی اتحاد، «آمدیم نبودید رفتیم» رضا حداد، «پروفسور بوبوس» آتیلا پسیانی، «قرمز و دیگران» و «گل های شمعدانی محمد یعقوبی را در کارنامه کاری خود دارد.

مهناز افشار هم از سال ۹۰ تاحالا کوشش کرده تقریبا هر دو سال یک بار در تئاتری بازی کند که آخرین تجربه او بازی در نقش نانسی نمایش «الیورتوییست» است که در تالار اتحاد روی صحنه می رود.

««دکلره»، «دور همی بانوان شکسپیر»، «بیست و یک بار مردن در سی روز» و «آمدیم نبودید رفتیم» از تحربه های تئاتری این بازیگر است.

علاوه بر این باران کوثری من جمله بازیگران تئاتری این روزهای سینما است که سال ۷۶ نمایشی را با اسم «ان سوی آینه» به کارگردانی آزیتا حاجیان در تئاتر شهر داشت و پس از ان هم زیادتر کارهایش در تئاتر شهر به صحنه رفت.

او که چندی پیش در نمایش «فعل» محمد رضایی راد بازی کرده بود، در نمایش «منهای دو» به کارگردانی داود رشیدی هم حاضر بود و نمایش های کوارتت، سگ سکوت، زمستان ۶۶، خشکسالی و کذب، زن، رویا و کابوس، هم هوایی، طبق دوشی ملفی را نیز در کارنامه خود دارد.

شبنم مقدمی هم که برای بازی در فیلم «خجالت نکش» نامزد دریافت پاداش گردید، در نمایش های مختلفی بازی کرده که از آن جمله به«خروس می خواند» شهرام کرمی، «بیوه های غمگین سالار جنگ» هادی عامل، «سمفونی درد» پاکدل، «سکوت «عرق سرد» کاندیدای دریافت سیمرغ گردید، در دوران کاری خود در بازیگری و کارگردانی تئاتر هم تجربه داشته است.

«

شاید سرآمد این بازیگران در سینما که پیشینه تئاتری مهمی دارند علی نصیریان باشد که تابستان سال کنونی نمایش «اعتراف» شهاب حسینی را نیز در تالار کلیدی تئاتر شهر روی صحنه داشت و با فیلم «امپراتور جهنم» به جشنواره آمد.

سیامک صفری، بهادر مالکی پور، هادی حجازی فر، جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ،علی سلیمانی، پانته آ پناهی ها، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، خسرو احمدی، تینو صالحی، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مهتاب نصیرپور،  ستاره اسکندری، شهرام واقعیت دوست و لوون هفتوان هم از دیگر بازیگران تئاتری می باشند که در فیلم های جشنواره فجر سال کنونی حاضر بودند.

انتهای پیام