[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر یکشنبه در دومین همایش فعالان عفاف و حجاب که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، گفت: دشمن می‌خواهد با ترویج ابتذال و بی بند و باری عزت را از جامعه اسلامی بگیرد. وی افزود: افرادی هستند در این زمینه بی‌خبرند و آزادی را […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر یکشنبه در دومین همایش فعالان عفاف و حجاب که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، گفت: دشمن می‌خواهد با ترویج ابتذال و بی بند و باری عزت را از جامعه اسلامی بگیرد.

وی افزود: افرادی هستند در این زمینه بی‌خبرند و آزادی را جار می‌زنند که با این افراد باید با تذکر زبانی برخورد کرد ولی با افرادی که نقشه و توطئه دشمن را با ترویج ابتذال رواج می‌دهند با هوشیاری برخورد جدی می‌کنیم.

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) افزود: دشمن در تلاش است ساختار فرهنگی شهرهای مذهبی مانند قم را تغییر دهد همان طور که بیت المقدس در دست صهیونیست‌های یهودی است و مکه در دست وهابیون قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دشمن با تمام توان خود برای تغییر ساختار فرهنگی شهر قم تلاش می‌کند، تأکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی مانند کانون‌های هنری و فرهنگی مساجد می‌توانند با انسجام و سلاح امر به معروف و نهی از منکر با این اقدام دشمن مقابله کند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه اگر کسی مأموریت تغییر ساختاری و فرهنگی داشته باشد باید از شهر مقدس قم خارج شود، گفت: قم حرم اهل بیت (ع) است و باید با هوشیاری از آن مراقبت کرد زیرا فرهنگ علوی در شهر قم شکوفا شده و این شهر مهد علمی است و پذیرای طلاب از ۱۰۰ کشور جهان است.

ترویج عفاف و حجاب باعث عصبانیت کفار می‌شود

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: قرآن کریم در سوره آل عمران آیه ۵۱ به سرکشی قوم یهود در زمان پیامبری حضرت موسی (ع) اشاره می‌کند که قوم یهود از منحرفین هستند و فتنه‌گری خود را تا زمان پیامبر اکرم (ص) ادامه دادند و بیشترین دشمنی آن‌ها با اسلام است.

امام جمعه قم با بیان اینکه این قوم، قوم کفر هستند و حضرت عیسی (ع) برای برخورد با آن‌ها فراخوان داد و حواریون که شاگردان مخصوصی بودند به دنبال تغییر و تحول جامعه از آلودگی‌های قوم یهود بودند، اظهار داشت: در زمان ما هم آن‌ها به دنبال تغییر در ساختار جامعه هستند که نمونه آن همان ترویج بی‌بند و باری است و اگر عفاف و حجاب ترویج شود باعث عصبانیت کفار می‌شود.

آیت الله سعیدی افزود: خود قمی‌های هم باید زمینه عفاف و حجاب را فراهم کنند رسالتی که بر دوش ما قرار گرفته سنگین است اما می‌توانیم در حوزه طهارت جامعه و عفاف و حجاب تلاش کنیم.

گفتنی است، دومین همایش فعالان عفاف و حجاب با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و هم‌چنین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با هدف ترویج عفاف و حجاب در استان قم برگزار شد.

[ad_2]