[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی بیان داشت: یکی از آرمان‌های بسیار مهم و مقدس انقلاب اسلامی ایران برخورد با غده سرطانی اسرائیل و صهیونیسم بین الملل است. وی افزود: برخورد با اسرائیل مطلبی است که قبل از پیروزی انقلاب حضرت امام (ره) بر آن تاکید داشتند و بعد […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی بیان داشت: یکی از آرمان‌های بسیار مهم و مقدس انقلاب اسلامی ایران برخورد با غده سرطانی اسرائیل و صهیونیسم بین الملل است.

وی افزود: برخورد با اسرائیل مطلبی است که قبل از پیروزی انقلاب حضرت امام (ره) بر آن تاکید داشتند و بعد از انقلاب هم جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس و روز رهایی ملت فلسطین از چنگال اسرائیل قرار دادند اکنون رهبر معظم انقلاب نیز همان راه امام را با قدرت بیشتری دنبال می‌کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: ما باید بدانیم که اسرائیل برای مقابله با اسلام تشکیل شده است نباید فکر کنیم اسرائیل فقط اشغالگر بخشی از یک کشور اسلامی است. فقط یک اشغالگر و یک رژیم کودک کش و آدم کش نیست بلکه هویت اسرائیل برای مقابله با اسلام و مقابله با جهانی شدن اسلام است.

وی افزود: اگر به این نکته دقت کنید تمام خطرهایی که اسلام را تهدید می‌کند طراحی آن و توطئه‌های آن در سازمان‌های امنیتی اسرائیل و دولت اسرائیل پی ریزی می‌شود قبل از آنکه آمریکا در فکر مقابله با انقلاب اسلامی و دنیای اسلام باشد اسرائیل برای این هدف شکل گرفته و به دنبال این است که دنیای اسلام را تصاحب کند تا به خیال خام خودش اسلام را از بین ببرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بنابراین بر همه مسلمانان در همه نقاط دنیا واجب است نسبت به اسرائیل حساسیت فراوان داشته باشند و دشمنی و نفرت خود را از اسرائیل در هر نقطه‌ای از جهان اعلام کنند.

وی افزود: یکی از توفیقات بسیار بزرگ مردم روزه دار در ماه رمضان حضور در روز قدس و راهپیمایی آن است. من به عنوان یک طلبه عرض می‌کنم که مردم عزیزمان بدانند که البته به خوبی هم می‌دانند راهپیمایی در روز قدس ثواب روزه آنها را قطعاً مضاعف و چند برابر می‌کند.

راهپیمایی روز قدس یک عبادت اجتماعی است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: راهپیمایی روز قدس همانطور که امام (ره) فرمودند برای دفاع از اسلام است اگر روزه یک امر و عبادت شخصی است راهپیمایی روز قدس یک عبادت اجتماعی است و برای دفاع از اسلام و مسلمین و مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

وی افزود: بنابراین شرکت در راهپیمایی روز قدس هم از نظر شرعی لازم است کسانی که توانش را دارند حضور داشته باشند و هم از نظر سیاسی، که قدرت مسلمانان را در مقابل کفر به منصه ظهور می‌رساند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: این راهپیمایی قدرت و شوکت مسلمین را در برابر اسرائیل نشان می‌دهد و نیز دفاع از مظلوم است. یعنی علاوه بر دفاع از اسلام و نشان دادن شوکت مسلمین، دفاع از عده‌ای بی گناه در فلسطین است که در زیر چکمه‌های اسرائیل مورد ظلم و تجاوز قرار گرفتند.

وی افزود: ما به این وظیفه که پیامبر اکرم ( ص) فرمودند فریاد مظلوم را باید پاسخ داد و نیز وصیت امیرمومنان علی ( ع) که در بستر شهادت فرمودند « کونا لظالم خصما»، باید عمل کنیم و دشمنی خود را با ظالم نشان دهیم و از مظلوم دفاع کنیم.

وی ادامه داد: ان شالله در این راهپیمایی به صورت گسترده و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته شرکت کنیم چرا که این روز قدس جزو افتخارات انقلاب و ملت ایران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: من فراموش نمی‌کنم که مرحوم والد ما آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) یکی از راهپیمایی‌هایی که مقید بودند شرکت کنند همین روز قدس بود و با وجود مریضی در همین اواخر عمر، در ماشین می‌نشستند و در راهپیمایی شرکت می‌کردند.

وی افزود: امیدوارم امسال با شکوه تر از هر سال راهپیمایی روز قدس برگزار شود و دشمن را تا مقداری که ممکن است بر جای خود بنشانیم. من هر سال در قم با اعضای دفتر در راهپیمایی شرکت می‌کردم امسال که توفیق زیارت امام رضا ( ع) را داریم در کنار مردم انقلابی مشهد در این راهپیمایی حتماً شرکت خواهیم کرد.

[ad_2]