[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: چهاردهمین نمایشگاه کتاب و سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک در قم برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه اجرای نمایشگاه با اتحادیه ناشران است، تصریح کرد: براساس […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: چهاردهمین نمایشگاه کتاب و سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک در قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای نمایشگاه با اتحادیه ناشران است، تصریح کرد: براساس آمارهایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه سرانه مطالعه قم وارد شده است این استان رتبه نخست مطالعه را در کل کشور دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با عنوان اینکه بالا بودن سرانه مطالعه در قم، وجه امتیازی برای چاپ و نشر محسوب می‌شود، تصریح کرد: سرانه مطالعه برای هر ایرانی روزانه ۱۳ دقیقه بوده و استان قم با سرانه بالای ۱۵ دقیقه بیشترین میانگین سرانه مطالعه را دارد.

وی با بیان اینکه بالا بودن سرانه مطالعه در قم دلایل گوناگونی دارد، عنوان کرد: وجود حوزه‌های علمیه و کرسی‌های درس و مراکز علمی و دانشگاهی در قم از مهمترین دلایل بالا بودن سرانه مطالعاتی است.

حسینی کاشانی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه کتاب فرصت را برای تازه‌های نشر فراهم می‌کند و با توجه به یارانه‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد می‌دهد این نمایشگاه می‌تواند در راستای ترویج کتابخوانی و چاپ و نشر نقش پررنگی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه تجربه ثابت کرده است که هنگام برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به طور معمول ناشران بیشترین استقبال را برای حضور در قم دارند، گفت: با توجه به اینکه استان قم محل حضور علما و فرهیختگان بوده و سرانه مطالعه در این استان بالاست، به طور قطع فروش خوبی را نمایشگاه به دنبال دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب مهمترین مشکلی که وجود دارد محل برگزاری نمایشگاه است، گفت: با وجود استقبال مردم با کمبود فضای نمایشگاهی در قم مواجه هستیم.

وی با اشاره به موضوعات و مبانی که مردم در استقبال از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نسبت به آن روی خوش نشان می‌دهند، تصریح کرد: رویکرد مردم در خرید کتاب‌ها نسبت به رمان و داستان بیشتر بوده و پس از آن کتاب‌های دینی و روانشناسی مورد توجه قراردارد.

حسینی کاشانی با تاکید براینکه در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به نمایشگاه‌های کتاب دینی توجه ویژه‌ای می‌شود، عنوان کرد: مهمترین اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، حضور ناشران ملی است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان قم ظرفیت بالایی در زمینه کتاب کودک و نوجوان دارد، تاکید شده در این نمایشگاه نیز ناشران بزرگ ملی حضور داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: مهمترین مطالبه ای که در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب داریم وجود فضای نمایشگاهی است که به دلیل نبود این فضا به اجبار، نمایشگاه هرسال در یک مکان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: ما کمبود زیرساخت داریم ولی سعی شده با همین ظرفیت نمایشگاهی بیشترین بهره را ببریم و امیدواریم این مطالبه در تخصیص فضای نمایشگاهی حل شود.

حسینی کاشانی اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح مرکز نمایشگاهی در ابتدای اتوبان قم تهران بتوانیم از سال آینده شاهد برگزاری این نمایشگاه در یک فضای مناسب باشیم.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]