[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر چهارشنبه در نخستین همایش تکریم و تقدیر از روحانیت خیر عرصه سلامت که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: از افتخارات علما در طول تاریخ رسانه‌ای نکردن امور خیری که در زمینه سلامت و بهداشت انجام دادند است و این […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر چهارشنبه در نخستین همایش تکریم و تقدیر از روحانیت خیر عرصه سلامت که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: از افتخارات علما در طول تاریخ رسانه‌ای نکردن امور خیری که در زمینه سلامت و بهداشت انجام دادند است و این همایش پیام اصلی آن نه تنها تقدیر از این روحانیون بلکه آگاهی بخشی به مردم در زمینه فعالیت خیری روحانیت در زمینه سلامت و بهداشت است.

وی بیان کرد: مرجعیت و روحانیون در زمینه احداث مدارس و مراکز دینی و آموزشگاهی فعالیت چشمگیری داشتند و در جای جای استان قم یادگارهایی هم در زمینه سلامت و هم دین و علم از خود به جا گذاشته‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث و روایتی از حضرت امیرالمومنین(ع) گفت: طبق این حدیث حضرت به ۳ محور مهم اشاره کردند وآن این که احتیاج مالی و این که پرداختن به سلامت امری بالاتر از رسیدگی به امور فقرا است و این که مرض بدن بدتر از فقر است و در محور سوم بالاترین نعمت بعد از توانمندی سلامت است خوشبختانه مراجع عظام و روحانیت ما چه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب این ۳ محور را تحقق داده‌اند.

وی با بیان اینکه روحانیت و مراجع پیشگام در زمینه رشد امور بهداشت و سلامت بودند، افزود: افرادی که در مسیر سلامت جامعه و مردم قدم برمی‌دارند حال یا برای دستگیری از مریض و یا عیادت وی به آن‌ها اجر و پاداش فراوانی خداوند عطا خواهد کرد حال شما درک کنید ساختن درمانگاه و یا مرکز درمانی چه اجر و پاداشی به دنبال خواهد داشت.

دشمن به دنبال حذف روحانیت از جامعه بشری است

آیت الله فاضل لنگرانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت وجود روحانیت به ویژه مراجع تقلید تشیع برای هویت بخشی به جامعه، گفت: وجود روحانیت برای جامعه بشری یک امر ضروری است ولی در شرایط کنونی دشمن به دنبال حذف روحانیت از جامعه بشری است و مردم باید آگاه باشند و قدر این مجموعه را بدانند.

وی تأکید کرد: همایش تنها یک تجلیل از مرجع نیست بلکه پیام این همایش تحکیم نهاد مرجعیت درمیان شیعیان و مسلمانان است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: مسئولان هم در شرایط کنونی ظرفیت حوزه علمیه و مراجع را باور داشته باشند چرا که مرجع کسی است که خود را وقف مردم کرده است و به دنبال ذخیره امور دنیوی خود نیست؛ مراجع در شرایط کنونی و با توجه به گرانی و وضع اقتصادی نگران مردم هستند.

وی افزود: شما خیرین بدانید به شما الهام الهی شده که خود را وقف امور سلامت و درمان مردم کنید؛ بنابراین باعث افتخار است که روحانیت و مراجع عالی قدر ما هم در این زمینه پیش قدم هستند؛ ساختن یک مرکز درمانی تنها کمک به یک بیمار نیست بلکه کمک به نظام اسلامی است.

آیت الله فاضل لنگرانی در پایان تأکید کرد: مراجع و علمایی که در زمینه بهداشت و سلامت و یا زمینه‌های خیر دیگری فعالیت چشمگیری در جامعه دارند باید بیشتر به مردم معرفی شوند.

[ad_2]